فرهنگ غدیر باعث تداوم  حرکت رو به پیشرفت نظام اسلامی در عرصه‌ های مختلف شد

حجت الاسلام افتخاری گفت: فرهنگ زیبای غدیر که امید آفرینی از شاخص‌های آن است اسلام را بیمه و باعث تداوم حرکت رو به پیشرفت نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف شده و خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام «سید رضا افتخاری» در نشست تخصصی تبیین فرهنگ غدیر  در جلسه شورای هنرستان حضرت آیت‌اللّه ملک‌حسینی یاسوج، گفت: غدیر نشات گرفته از فطرت پاک انسانی است که در بستر فطرت سالم تمام خوبی‌ها معنا پیدا می‌کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: قله فرهنگ غدیر توحید است  که با کسب دانایی و عمل کردن به آن دانش در بستر  فطرت سالم  معنا پیدا می‌کند.

 

وی افزود: امام راحل عظیم الشان با وجود ظالمان و مستکبران در آن روزگار، با تکیه بر فرهنگ غدیر و فطرت پاک انسانی توانست مردم را راهنمایی و هدایت کند که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در جهان شد.

 

حجت الاسلام افتخاری با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان در آستانه عید بزرگ غدیر، ادامه داد: معلمان نقش مهم و تاثیرگذاری در تربیت افراد جامعه دارند که در زندگی شخصی و اجتماعی آنها به خوبی رفتار معلمان به عنوان یک الگو نمایان می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تعهد، مسئولیت پذیری، تمرین کار گروهی، جمعی و پرورش خلاقیت و نوآوری بین دانش آموزان را از رسالت‌های مهم فرهنگیان دانست و گفت: معلمان در ترویج شعائر دینی و اخلاقی و آموزش فضیلت‌های انسانی نقش برجسته‌ ای دارند.

 

وی با تقدیر و تشکر از اقدام خلاقانه و ابتکاری مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج در برگزاری  نشست تخصصی تبیین فرهنگ غدیر، افزود: فرهنگ زیبای غدیر که امید آفرینی از شاخص‌های آن است اسلام را بیمه و باعث تداوم حرکت رو به پیشرفت نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف شده و خواهد شد.

 

حجت‌ الاسلام افتخاری تاسیس هنرستان کشاورزی را متناسب با ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و خواستار تقویت این هنرستان برای آموزش‌های کیفی و مهارتی به دانش آموزان شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نام گذاری هنرستان کشاورزی به نام حضرت آیت الله ملک حسینی را کاری ارزشمند و ماندگار عنوان کرد و گفت: آیت‌ الله ملک حسینی خدمات زیادی در عرصه های مختلف فرهنگی جامعه داشت که زنده نگه داشتن یاد و نام این شخصیت برجسته و عالم دینی یک ضرورت است.

 

«کاووس کشاورز» هم در این نشست با تبریک عید سعید غدیر، گفت: عید بزرگ غدیر فرصتی مغتنم برای تشریح مساله امامت و ولایت در سطح جامعه است.

 

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: در واقعه با عظمت غدیر پیامبر اکرم (ص) سرنوشت امت اسلامی را برای همیشه مشخص و دین امت اسلام را با تبلیغ فریضه ولایت کامل کرد.

 

وی با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های خوب آموزشی و فرهنگی هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک حسینی یاسوج در سال‌های اخیر، گفت: گرامی داشت مناسبت‌های ملی و مذهبی در مدارس گام موثری برای ارتقاء آگاهی دانش آموزان و معلمان است که به خوبی در این هنرستان مورد توجه قرار گرفته و در خور تحسین است.

 

«سید قدرت الله موسوی ارشد» نیز در نشست با تبریک عید بزرگ ولایت به امت اسلامی، گفت: عید غدیر، کاشتن بذر ولایت در جان‌هاست که پیامبر اکرم (ص) با معرفی مولا علی (ع) و گفتن «مَنْ کُنْتُ مَولاهُ فَهَذا عَلِیٌ مَوْلاهُ»  ولایت را به دنیا بشناسد.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد عید غدیر را عیدالله اکبر و عید آل محمد (ع) دانست و گفت: در بین وقایع تلخ و شیرین دوران ۲۳ ساله نبوت پیامبر (ص) تنها واقعه غدیر است که دارای خصایص منحصر به فرد بوده و چشم هر بیننده ای را به خود معطوف می‌کند.

 

وی  با بیان اینکه واقعه غدیر باید سرمشق و الگوی همگان باشد، اظهار کرد: واقعه غدیر وحدت آفرین است و باید بیش از گذشته نسبت به تببین و تشریح این جریان به صورت علمی، منطقی و عقلانی پرداخت.

 

موسوی ارشد با تقدیر از پیگیرهای مجدانه، تعامل و ارتباط خوب مدیر هنرستان آیت الله ملک حسینی با سایر دستگاه ها، تاکید کرد: لازم است ماهیت واقعه غدیر خم در تاریخ اسلام به خوبی برای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان بهتر و بیشتر تبیین شود.

 

«سید ولی موسوی»  نیز در این نشست با تبریک عید بزرگ ولایت، توجه به آموزش  و مسائل فرهنگی را از مهم ترین رویکردهای آموزش وپرورش دانست و گفت: رسالت ما در آموزش و پرورش تربیت انسان در همه ابعاد  علمی، فرهنگی و اجتماعی است که  تا دانش اموزان علاوه بر تحصیل، با آموزه ای دینی و اخلاقی به خوبی آشنا شوند.

 

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی یاسوج تعامل با سایر دستگاهای فرهنگی برای کمک به ارتقا آموزش و دانش افزایی معلمان و دانش آموزان در حوزه‌های مختلف پرورشی و تربیت دینی را یادآور شد و گفت: تلاش می‌کنیم با هم افزایی و رویکرد تعاملی با دستگاه های فرهنگی گامی هر چند کوچک در راستای ترویج فرهنگ غنی دینی و اسلامی و زنده نگه داشتن شعائر دینی در جامعه برداریم.

 

وی با اشاره به اینکه عید غدیر خم تجلی‌ گاه امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: امروز همه وظیفه داریم در هر جایگاهی که هستیم مروج ترویج فرهنگ ولایت و معطر کردن جامعه به شمیم عطر دل انگیز غدیر باشیم.

کد خبر 1080129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha