غدیر، بیعت با بخشندگی و احسان

غدیر روز بیعت با علی(ع) و روز بیعت با بخشندگی و احسان، توجه به فقرا و نیازمندان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، غدیر واقعه‌ای است که در آن، دستانِ آفتابِ رسالت در دستانِ مومنِ ماه ولایت گره می‌خورد و آهنگِ روح‌بخش وحی جانِ محمد را می‌نوازد تا رسالت عظیم ابلاغ این وحی را با عزت تمام برجای آورد. 

 


غدیر روز بیعت با علی(ع) است، بیعت با بخشندگی و احسان، توجه به فقرا و نیازمندان.

 

 

پیامبر اسلام(ص) در 1400 سال قبل، آخرین حج خود را با مسلمانان انجام دادند و طی مراسمی بی‌نظیر در غدیر خم، امیرالمومنین علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

 

 

و امروز مردم ایران اسلامی از جمله کردستان با دستگیری از نیازمندان و انجام کمک‌های مومنانه، با این امام بیعت می‌کنند.

 

 

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخت و توزیع غذای گرم بین نیازمندان، تجلیل از سادات و اجرای جشن و شکوه را از برنامه‌های این عید بزرگ در استان کردستان برشمرد.

 

 

نورعلی خزاعی بیان کرد: ارسال بسته‌های حمایتی بین نیازمندان کردستان، اهدای عیدی به سادات نوجوان، دیدار با سادات پیشکسوت نیز در این روز مبارک در استان کردستان انجام شد.

 

 


شهرهای استان کردستان نیز با اجرای برنامه‌های متنوع این عید بزرگ را گرامیداشتند، اداره تبلیغات اسلامی سقز با برگزاری جشن غدیر در چهار مکان این شهرستان، برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی، برگزاری محافل قرآنی در فضای مجازی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و اطعام 10 هزار نفر از نیازمندان این عید را جشن گرفت.

 

 

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار نیز با اجرای جشن مردمی در خیابان‌ها برگزاری مراسم دف‌نوازی و اجرای ورزش باستانی شور و نشاط این روز را به مردم هدیه داد.

 

 

مسئولان شهرستان دهگلان با حضور در روستاها با خانواده سادات دیدار کردند و در محلات و میادین شهر به پخش شیرینی پرداختند.

 

 

برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان، برگزاری مراسم ازدواج آسان و اجرای جشن‌های مردمی متنوع نیز از برنامه‌های ویژه عید غدیر در شهرستان کامیاران بود.

 


سایر مناطق کردستان نیز در سطح شهر و روستا با اجرای برنامه‌های گسترده این روز بزرگ را گرامیداشتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1080219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha