سند۲۰۳۰ موجب وابستگی فرهنگی و عملی به غرب می شود/  راه حل مشکلات توجه به توانمندی های داخلی است

حجت الاسلام میهن پرست گفت: نسخه اجرایی شدن سند۲۰۳۰ زمینه ساز، وابستگی هرچه بیشتر کشورهای در حال توسعه، از دست رفتن استقلال اقتصادی، سیاسی و علمی و فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۸ مرداد) در خطبه های نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه شصت و پنجم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که خداوند مخلوقات را نیافریده، تا پایه های حکومت خود را تحکیم بخشد و نه برای بیم از حوادث آینده بوده و نه برای این که در مبارزه با همتای خود، یاریش دهند و نه به خاطر این که از فخر و مباهات شریکان فزون طلب و مخالفان برتری جویی، جلوگیری نماید، بلکه همه آنها مخلوق او هستند و در سایه لطفش پرورش می یابند و بندگانی خاضع اند.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» ابراز کرد: حضرت امام علی(ع) می فرمایند که خداوند در موجودات حلول نکرده تا گفته شود: در آنها (محصور) است و از آنها فاصله نگرفته تا گفته شود: از آنان جداست، آفرینش موجودات در آغاز بر او سنگین نبوده است و در ادامه راه از تدبير آنچه ایجاد کرده است باز نمانده و عجز و ناتوانی، او را از آفرینش (جدید) باز نداشته است، در آنچه فرمان داده و مقدر ساخته، تردیدی به او راه نیافته (تا در کار خود شک کند) بلکه فرمانش متین، و علمش محکم و کارش صحیح و بی خلل است، او کسی است که همگان در بلاها و مشکلات چشم امید به او دوخته اند و در نعمت ها از او بیم دارند،که مبادا کفران، مایه سلب نعمت گردد.

 

 

وی در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از عراق، اظهار کرد: درباره رویکرد جدید آمریکا در عراق مبنی بر خروج نیروهای نظامی و ماندن نیروهای آموزشی و پشتیبانی، باید گفت که خروج آمریکا از عراق، مصوبه پارلمان عراق و مطالبه قطعی مردم عراق خصوصا بعد از ترور ناجوانمردانه سرداران مقاومت و محصول مقاومت عراقی ها در برابر جنگ های نیابتی و اصالتي آمريكا و نمادی ار ضعف و شکست او و به عبارتی نوعی اخراج محسوب می شود.

 

امام جمعه چوار یادآور شد: با این همه ماندن نیروهای آموزشی نگران کننده است، زیرا یکی از اهداف جدی آمریکا در عراق در انحصار داشتن موضوع آمورش نیروهای نظامی است تا همواره با حفظ وابستگی ارتش عراق به خود، بتواند بر امنیت و ثبات در این کشور، تاثیر مستقیم داشته باشد و از این موضوع برای پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی خود سوء استفاده کند.

 

حجت الاسلام میهن پرست یادآور شد: تبعات سوء این رخداد را می توان آنجا مشاهده کرد که در زمان حمله داعش به عراق، چون آمریکا، حاضر به پشتیبانی نشد، ارتش عراق که از سوی آمریکا سازماندهی شده و آموزش دیده است عملا در مقابل لشکرکشی داعش دست و پا بسته ماند و با وجود تلفات انسانی و تجهیراتی فراوان، نتوانست مانع تسلط و پیش روی تروریست های داعش بر بخش بزرگی از خاک این کشور شود.

 

وی افزود:  تجربه مبارزه مشترک ارتش عراق و نیروهای حشدالشعبی که سازماندهی و آموزش آن ها بر مبنای بهره گیری از ظرفیت های بومی صورت پذیرفته، نشان داد که چنانچه پیش از این هم در دیدار الكاظمی با فالح فياض رئیس سازمان حشد مطرح شده بود، عراق برای حفظ امنیت خود نیازی به پشتیبانی و آموزش آمریکایی ها ندارد.

 

امام جمعه چوار یادآور شد: بر این اساس؛ بدیهی است که گنجاندن این بند در توافق بغداد واشینگتن  بهانه ای است برای تداوم حضور نظامی آمریکا در منطقه که نه تنها ضامن آرامش و امنیت نیست بلکه می تواند تشدید بحران های نظامی و امنیتی در منطقه را به دنبال داشته باشد.

 

حجت الاسلام میهن پرست ابراز کرد: اگرچه  نفس این خروج اجباری و تا حدودی نمایشی، پیروزی مردم و مقاومت عراق محسوب می شود اما با توجه به شیطنت های و خباثت های آمریکا، به نظر می رسد خروج آمریکا از عراق نوعی بازی و نمایش فریب برای کاهش فشارهای سیاسی مردمی و ترس از حملات بی امان گروه های مقاومت است، از این رو بایسته است مردم عراق و نخبگان این کشور مهم، بیش از پیش مراقب مکر و حیله آمریکا و عوامل داخلی او باشند.

 

وی با اشاره به میلاد حضرت موسی بی جعفر (ع)، گفت: همان طور که می بینیم، حضرت ختمی مرتبت (ص) اثر ولایت امام کاظم(ع) را چنین بیان می فرمایند: «هر که دوست دارد خداوند را پاک از همه آلودگی ها و پاک شده از تمام گناهان ملاقات نماید، باید ولایت امام موسی بن جعفر کاظم(ع) را بپذیرد».

 

 

امام جمعه چوار با اشاره ۲۵ ذی الحجه روز خانواده،  یادآور شد:  سند ۲۰۳۰ به عنوان آخرین سند بین المللی توسعه و  آخرین تلاش سازمان های بین المللی برای پیگیری الگوهای توسعه در کشورهای در حال توسعه که به ظاهر با هدف کمک به این کشورها و دستگیری و حمایت از آنها تهیه شده است، دارای جنبه های پنهانی است که نشان می دهد نسخه اجرایی شدن این سند، زمینه ساز وابستگی هرچه بیشتر کشورهای در حال توسعه، از دست رفتن استقلال اقتصادی، سیاسی و علمی و فرهنگی است.

 

حجت الاسلام میهن پرست تصریح کرد: نخستین اعتراض رسمی  به اجرای سند ۲۰۳۰ از سوی رهبر معظم نظام اسلامی، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ انجام شده است، در واقع تا این تاریخ از سوی مقامات و مسئولان رسمی هیچ گونه اعتراض علنی و آشکار به اجرای ۲۰۳۰ ثبت نشده است، ایشان در خصوص سند ۲۰۳۰ می فرمایند: «این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه اش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت، یک مجموعه به اصطلاح بین المللی ای - که قطعا تحت نفوذ قدرت های بزرگ دنیا است - این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملیت های گوناگون، با تمدن های مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف می کند که شما باید این جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است.

 

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار معلمان و فرهنگیان در سال 96 می فرمایند که اگر چنانچه با اصل کار، شما نمی توانید مخالفت بکنید، حداقلش این است که بایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش مشی دارد، خط و ربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما می دانیم باید در زمینه های آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چه کار کنیم، احتیاج به این سند وجود ندارد.... اینجا جمهوری اسلامی است، اینجا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است، اینجا، جایی نیست که سبک زندگی معیوب ویرانگر فاسد غربی بتواند در اینجا این جور اعمال نفوذ کند.»

 

امام جمعه چوار در ادامه با اشاره به دیدار اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به اعضای دولت دوازدهم گفتند که هر کاری که در جهت خدمت به مردم و با نیت الهی و اخلاص انجام شده باشد، قطعا در دیوان الهی فراموش شدنی نیست و ذخیره واقعی دوران مسئولیت چنین کارها و تلاش هایی است،  ایشان در ارزیابی عملکرد دولت گفتند، عملکرد دولت آقای روحانی در بخش های مختلف یکسان نبوده است در برخی موارد بر طبق انتظارات بود اما در برخی موارد، اینگونه نبود.

 

 حجت الاسلام میهن پرست، یادآور شد:  رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه فرصت خدمت به مردم یک نعمت بزرگ است و باید آن را قدر دانست، خاطرنشان کردند که شکر این نعمت آن است از همه توان برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده شود زیرا ما یک کشور انقلابی هستیم و مردم برای رسیدن به اهداف انقلاب فداکاری زیادی کردند.

 

وی بیان کرد:  حضرت آیت الله حامنه اي لزوم استفاده از تجربه های دولت های یازدهم و دوازدهم در آینده را خاطرنشان کردند و افرودند که یک تجربه بسیار مهم در این دوران عبارت است ار بی اعتمادی به غرب که آیندگان باید از آن، استفاده کنند، ایشان فرمودند در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی دهد و آنها کمک نمی کنند و هرجا که بتوانند  ضربه خواهند زد و اگر جایی هم ضربه نمی زنند به این دلیل است که نمی توانند.

 

حجت الاسلام میهن پرست ابراز کرد: رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند که مطلقا نباید برنامه های داخلی را به همراهی غرب منوط کرد زیرا حتما شکست خواهد خورد، حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به رئیس جمهور و اعضای دولت افزودند: هر جا که کارها را منوط به غرب و مذاکره با آن و آمریکا کردید، ناموفق بودید و هر جا که بدون اعتماد به غرب،حرکت و از آنها قطع امید کردید، موفق بودید و پیش رفتید.

 

وی خاطرنشان کرد:  ایشان به مذاکرات اخیر وین نیز اشاره کردند و ضمن ابراز رضایت از زحمات دیپلماتها و عملکرد خوب بعضی از آنها در این مذاکرات، گفتند که آمریکایی ها در این مذاکرات، بر سر موضع عنادآميز خود محکم ایستادند و یک قدم هم جلو نیامدند.

 

 

 

کد خبر 1080367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha