ضرورت گسترش مراکز مهارت آموزی برای دانش آموزان

تقی زاده گفت: گسترش مراکز آموزش مهارت توسط سازمان فنی حرفه ای در تابستان برای دانش آموزان دوره نظری به گونه ای که حداقل ۲۰ درصد جامعه دانش آموزان مدارس حاشیه شهرها را پوشش دهد، گامی مهم در جهت افزایش کرامت معیشت انسانی است.

«محمدرضا تقی زاده» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: یکی از گلوگاه های مهم حل معضلات استان بحث هدایت تحصیلی دانش آموز پایه نهم و تعین جهت مسیر حرکت تحصیلی و شغلی جامعه آینده کشور است که در پی آن حل موضوع درآمد خانوار و مدیریت و کنترل بحران های بیکاری را دارد.

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز افزود: بدون شک توسعه هنرستان ها به شکل علمی هم از نظر آمایش سرزمینی و هم از لحاظ نوع رشته ها بسیار حائز اهمیت است و ضرورت دارد توجه بیشتری به این موضوع شود.

 

وی در خصوص مهارت آموزی دانش آموزان عنوان کرد:  گسترش مراکز آموزش مهارت توسط سازمان فنی حرفه ایی در فصل تابستان برای دانش آموزان دوره نظری به گونه ای که اجبارا حداقل 20 درصد جامعه دانش آموزان مدارس حاشیه شهرها را پوشش دهد می تواند گامی مهم در جهت افزایش کرامت معیشت انسانی و تبدیل بخشی از جامعه آینده به جامعه مولد در صنعت و خدمات باشد.

 

تقی زاده با بیان اینکه توسعه و گسترش مراکز آموزش مهارتی از افزایش بزهکاری های اجتماعی جلوگیری و نیاز نان آور خانوار را از اشتغال در بخش دولتی بی نیاز می کند ادامه داد: ضرورت دارد مسئولان برنامه ریز و تصمیم ساز در سطح استان مطالعات خوبی از نیاز سنوات آینده داشته و به تبع آن مهارت های مورد نیاز یافته و آموزش دهند.

 

وی بر لزوم استفاده از مشوق های مختلف برای مهارت آموزی تاکید کرد و گفت: افزایش مشوق ها در تسهیل روندهای اجتماعی برای افراد مثلا شرط مهارت آموزی برای کاهش دوره سربازی یا شرط صدور مجوز های حقیقی برا کارگاه ها و مغاره ها منوط به سپری کردن دوره های فنی و مهارتی یا حتی شرط استخدام نیروها در موسسات دولتی به شرط داشتن مهارت باشد.

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز با بیان اینکه طرح مهارت آموزی باید برای دختران و پسران صورت گیرد یاد آور شد: آنقدر فرصت زیاد است که می توان با اجرای دقیق برنامه های منظم وضعیت زندگی مردم حاشیه نشین شهر را تغییر داد.

 

کد خبر 1080393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha