آمادگی اوقاف جهت واگذاری صدور احکام هیئت امناء مساجد به مرکز رسیدگی امور مساجد

نصیرالاسلامی گفت: گفت: آماده هستیم تا واگذاری صدور احکام هیئت امنا از اوقاف و امور خیریه به مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» امروز (۸ مرداد ماه) در این زمینه، گفت: آماده هستیم تا واگذاری صدور احکام هیئت امنا از اوقاف و امور خیریه به مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان صورت پذیرد و هر گونه کمک در این زمینه نیاز باشد که در توان این اداره کل باشد، آماده ارائه آن به مرکز رسیدگی به امور مساجد استان هستیم.

 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند: «روح مسجد، کالبد زندگی را پرنشاط و پرانگیزه می سازد. در هر جا سامان زندگی است، مسجد، مرکز و کانون اصلی است. در بنای شهر و روستا، در مدرسه و دانشگاه، در مراکز جمعیتی از بازارهای کسب و کار تا فرودگاه ها و جاده ها و پایانه های سفری و تا آسایشگاه ها و بیمارستان ها و بوستان ها و گردشگاه ها، در همه و همه باید مسجد را همچون قطب و محور بنا نهاد.»
 
 
وی ادامه داد: امام جماعت در مساجد مهم ترین رکن مسجد هستند و هیئت امنای مساجد باید با هماهنگی و پیشنهاد امام جماعت مسجد انتخاب و معرفی شود.
 
 
نصیرالاسلامی گفت: تاکنون برای رسیدگی، تایید و صدور احکام هیئت امنا مساجد در کمیسیون مربوط که با حضور امام جمعه یا نماینده ایشان، مسئول عقیدتی سیاسی سپاه، دو نفر معتمد محلی و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تشکیل، صلاحیت اعضای هیئت امنا مساجد بررسی و در صورت تائید در کمیسیون احکام صادر می شد.
 
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد درادامه تصریح کرد: با توجه به فعالیت های مختلف اوقاف و امور خیریه در امور توسعه و ترویج فرهنگ وقف، احیاء موقوفات، امور فرهنگی و عمرانی،حقوقی و ثبتی بقاع متبرکه، برگزاری برنامه های مختلف قرآنی و به صورت ویژه مسابقات سراسری قرآن کریم، لذا برای اهتمام ویژه به امر مهم مسجد و جلوگیری از موازی کاری و محور قرار دادن ائمه محترم جمعه برآن هستیم تا تایید صلاحیت و صدور احکام مساجد و حسینیه ها را به ائمه جمعه و به تعبیری مرکز رسیدگی به امور مساجد واگذار کنیم.
 
کد خبر 1080431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha