فضای مجازی رها شده نیازمند حاکمیت با قانون است

محمدیان با تاکید بر اینکه ما نیاز به یک حاکمیت با قانون در فضای مجازی رها شده داریم، گفت: طرح صیانت از فضای مجازی امری مهم است اما در کنار آن اقناع کردن مردم توسط نمایندگان و مسئولین قبل از اجرای یک طرح و قانون ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز(جمعه، ۸ مرداد) با بیان اینکه در ایام مبارکی تا ۲۵ ذی الحجه هستیم که دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است، از کسانی که برای ابلاغ و احیای امر ولایت این سرمایه بزرگ امت پیامبر و اتمام نعمت و اکمال دین از لحاظ مالی، قدمی و لسانی تلاش و مجاهدت کردند قدردانی کرد.

امام جمعه سنگر صدیقه طاهره را اولین مبلغ ولایت امیرالمومنین دانست و افزود: بیش از پیش از پروردگار حب علی و معرفت و به ویژه نعمت ولایتمداری را خواستاریم.

وی با اشاره به اینکه در هفته جاری روز مباهله را در پیش داریم افزود: روز مباهله روزی است که مسیحیان نجران برای نفرین کردن رو در روی پیامبر و اهل بیتش قرار گرفتند که البته نشان دهنده فضل اهل بیت شد و حقانیت دین مبین اسلام را نشان داد.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: امروز نمونه مسیحیان نجران کسانی هستند که حقانیت دین را مشاهده می کنند ولی لجاجت و زشتی کار بعضی ها باعث می شود که زیر بار حق و حقیقت نروند.

وی با بیان اینکه همانطور که پیامبر خدا در روز مباهله با عزیزترین افراد خود به میدان آمد ولی باز آنها زیر بار دین اسلام نرفتند، به دیدار آخر مقام معظم رهبری با هیات دولت که حواشی زیادی نیز اشاره کرد و ادامه داد: حضرت آقا در این دیدار فرمودند: «دستاورد این دولت را می توان بیشتر شبیه به دولت آینه عبرت برای دولت‌های دیگر نام برد».

حجت الاسلام محمدیان بیان کرد: بزرگترین دستاورد دولت به فرمایش مقام معظم رهبری «تجربه تلخ اعتماد به غرب» بود.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری هشت سال از همان ابتدا تا انتها فرمودند که من به این مذاکره خشنود نیستم و به تعامل با پنج کشور با دید خوشبینی نگاه نمیکنم اما متاسفانه هنوز عده ای این حرف را قبول نمی کنند و روی حرف خودشان ایستاده اند.

محمدیان اذعان کرد: همین ها طی مدت دولت خود سیاست و امورات ما را مانند فرهنگ کشور را در معاهده ۲۰۳۰ و یا اقتصاد ایران را در تعامل با بعضی از کشورهای دنیا خلاصه کردند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی هیچ وقت مخالف تعامل با دنیا نیست، اظهار کرد: اما برای مذاکره با پنج کشور همه چیز کشور را گرفتند و فقط در این میان تجربه گرانبهایی نصیب ما شده است که امیدواریم دولت های بعدی، مردم و نسل بعد از انقلاب که فشارها و ظلم های قبل از انقلاب را ندیده بودند می توانند از آن عبرت بگیرند و ببینند که بعضی از همین کشورهای مدعی حقوق بشر هرگز به قول خود عمل نکرده اند.

محمدیان گفت: گرچه ما برای این تجربه هزینه زیادی را پرداخت کردیم و هزینه زیاد آن را مردم در وضعیت بازار و اقتصاد و معیشت خود مشاهده می‌کنند اما این تجربه را باید قدر بدانیم و این تجربه این است که نباید به غرب اعتماد کنیم.

وی با بیان اینکه هرکجا روی پای خودمان ایستادیم موفق شدیم افزود: مقام معظم رهبری نیز در جمع این آقایان فرمودند «هرجا که امید به غرب نبستیم آنجا توانستیم با اتکا به ظرفیت های داخلی به افتخار و امکانات برسیم اما هر کجا که به غرب امید بستیم آنجا ضرر کردیم».

امام جمعه سنگر در ادامه به سالروز نزول سوره «هل اتی» اشاره کرد و گفت: این سوره بر مقام، منزلت، اخلاص و تکریم یک خانوادی الگو نازل شده است و از این رو این هفته را هفته خانواده و تجلیل از مقام و منزلت خانواده نام نهادند.

حجت الاسلام محمدیان افزود: اگرچه مسائل اقتصادی اهمیت دارد و در آسایش خانواده امر مهمی است اما در کنار آسایش، آرامش نیز بسیار مهم است و از این رو می بایست به مسائل اجتماعی و اموری که سبب تزلزل بنیان خانواده ها میشود، توجه داشته باشیم.

 وی به آمار پرونده هایی که در دادگاهها در زمینه طلاق، دعوا و درگیری ها که باعث فروپاشی خانواده ها است اشاره کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم در مورد سلامت یک جامعه صحبت کنیم باید به تعداد ورودی و خروجی بیمارستان‌ها مراجعه کنیم و وقتی میخواهیم سلامت روحی و روانی یک جامعه را بسنجیم باید به دادگاه ها مراجعه کنیم.


امام جمعه سنگر در ادامه در خصوص طرح «صیانت از فضای مجازی» که این روزها سر و صدای آن از همه جا شنیده می‌شود بیان کرد: گرچه پس از اعلام این طرح، یک سری موافق و یکسری مخالفت دارند اما باید بدانیم که خیلی از کشورهای غربی لیبرالیسم در زمینه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و... نیز فضای مجازی بی‌قید و شرط ندارند.

وی با تاکید بر اینکه آزاد بودن در فضای مجازی افتخار نیست و باید خط قرمزی وجود داشته باشد افزود: عده ای از کسانی که مخالف این طرح هستند مافیایی هستند که از این آزادی ها بهره می برند.

محمدیان با بیان اینکه این ننگ است که در جمهوری اسلامی برای فضای مجازی رها یک بند قانونی نداریم خاطر نشان کرد: امروزه فضای مجازی دارد حاکمیت دنیا را از فضای حقیقی که شما مشاهده می کنید تغییر می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما نیاز به یک حاکمیت با قانون در فضای مجازی داریم و نباید فضای مجازی رها شود و با توجه به اینکه اینترنت یک سری مزایا و معایبی دارد اظهار کرد: مهمترین عیب آن این است که هنوز مسئولین ما یاد نگرفته اند با مردم صحبت و مشورت کنند.

محمدیان طرح صیانت از فضای مجازی را امری مهم دانست و در کنار آن اقناع کردن مردم را قبل از اجرای یک طرح و قانون ضروری عنوان کرد و ادامه داد: اینکه این طرح را برای مردم توضیح نداده اند باعث نگرانی هایی شده است زیرا خیلی ها معاش و زندگی شان با فضای مجازی است، در مسئله گرانی بنزین هم همین اتفاق افتاد و تبعاتی نیز به همراه داشت که دیدیم.

کد خبر 1080476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha