همایش علمای شیعه در پاکستان درباره شهدای کربلا

علمای شیعه در پاکستان همایشی را به منظور بررسی مقدمات و آمادگی برای برپایی مراسم عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم امسال برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala،  خبرگزاری پاکستانی« halalwatchworld» گزارش داد: همایش علمای شیعه در پاکستان درباره مقدمات و آمادگی ویژه برای برپایی مراسم ماه محرم الحرام سال 2021 میلادی برگزار شد.

 

این خبرگزاری به نقل از علامه رجاء ناضر عباس، رئیس شورای وحدت مسلمانان پاکستان، اعلام کرد: مجالس عزاداری شهدای کربلا به خصوص در ماه محرم الحرام 1443 هجری در سراسر مناطق پاکستان با حضور گسترده مسلمانان از فرقه ها و طایفه های مختلف برگزار خواهد شد.

 

الجعفری در سخنان خود از مقامات دولتی خواست تا شرایط مناسب و امنی را برای برپایی مراسم عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) که در تعدادی از مناطق شبه قاره هند به زبان محلی «أزاداری حسین» نامیده می شود، فراهم کنند.

 

چندی پیش نیز در شهر کراچی، بزرگ ترین شهر پاکستان نشستی با حضور نمایندگان دولت، علمای دینی پاکستان درباره تدابیر لازم برای برپایی مجالس عزاداری و راه های ایجاد امنیت برای موکب های حسینی برگزار شد.

 

روحانیون شیعه از دولت خواستند تا به دلیل افزایش فعالیت های حسینی تدابیر لازم را برای مبارزه با ویروس کرونا در طول راهپیمایی ها و مجالس عزاداری محرم اتخاذ کنند و شهروندان پاکستانی را برای دریافت واکسن ضد کرونا قبل از مشارکت در مراسم عزاداری تشویق کنند.

کد خبر 1080680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha