آداب، اخلاق اسلامی و ظلم ستیزی امام کاظم(ع) مهمترین الگو برای نسل جدید است

فاضلی گفت: آداب، اخلاق اسلامی و ظلم ستیزی امام کاظم(ع) مهمترین الگو برای نسل جدید است و امروز جامعه بیش از پیش به این نوع ویژپی های رفتاری نیازمند است.

«محمدحسین فاضلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: جامعه امروز با توجه به رشد قارچ گونه بدعت ها و خرافات پر از ظلم و جور است و باید در این بخش با الگوبرداری از سیره و روش انبیای الهی برای نجات جامعه تلاش کرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر افزود: امام کاظم(ع) با شناخت وسیعی که از دوران و زمان خود داشت و همچنین برخورداری از علوم اهل بیت(ع) و دانش فراوان، همواره مورد تهدید خلیفه عباسی بود و دوران مختلفی را در زندان های مختلف سپری کردند اما در همه این دوران از انتقال  داشته ها و دانش به افراد نهراسید و تلاش کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر خلفه عباسی با وجود همه تنگناهای موجود در جامعه و زندان های مخوف آن  زمان از ویژگی های مهم امام موسی کاظم(ع) بود و لذا باید ظلم ستیزی را در خود و نسل جدید جامعه خود تقویت کنیم.

 

فاضلی گفت: آداب، اخلاق اسلامی و ظلم ستیزی امام کاظم(ع) مهمترین الگو برای نسل جدید است و امروز جامعه بیش از پیش به این نوع ویژپی های رفتاری نیازمند است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر افزود: هارون‌الرشید به شدت از موقعیت امام در هراس بود و به همین دلیل امام موسی کاظم(ع) حدود ۱۴ سال از عمر خود را در زندان های مختلف سپری کردند.

 

وی یادآور شد: الگوگیری از سیره و روش انبیای الهی و اهل بیت(ع) نیاز مهم و ضروری جامعه امروز است و باید از هر فرصتی برای تبیین سیره و روش انبیای الهی برای نسل جدید استفاده و در این زمینه روشنگری کرد.

کد خبر 1080736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha