سیر افزایشی کرونا در استان کرمانشاه

مرادی گفت: متاسفانه استان در ابتدای پیک پنجم کرونا قرار گرفته و روز به روز شاهد افزایش سیر مبتلایان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،  محمود رضا مرادی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله کرونای استان کرمانشاه گفت: اگر مقایسه ای میان هفته اول مرداد با هفته اول تیرماه داشته باشیم، میانگین بستری های روزانه از ۸۴ به ۱۴۸ نفر و میانگین مبتلایان قطعی روزانه هم از ۱۳۴ نفر به ۲۴۰ نفر رسیده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر ۶۳۹ نفر در مراکز در مانی استان بستری هستند که از این تعداد  ۱۱۵ نفر در بخش های ویژه بستری بوده و حال ۱۷ نفر از آنها وخیم و تعداد بستری ها رو به افزایش است.

 

وی خاطر نشان کرد: سیر افزایشی کرونا در استان هنوز روی آمار مرگ و میر تاثیری نداشته و پیش بینی این است که ظرف دو هفته آینده شاهد سیر افزایشی فوتی های کرونا باشیم.

 

مرادی  تاکید کرد: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان باعث افزایش شده و متاسفانه این روند تا ابتدای ماه محرم موجب افزایش سیر مبتلایان در استان خواهد شد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد:  نیمی از استان از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز شده و در مسیر قله موج پنجم قرار گرفته‌ایم و این در حالی است  شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور، گیلانغرب، صحنه، سنقرو کلیایی، هرسین، پاوه در وضعیت قرمز و شهرستان‌های اسلام آبادغرب، سرپل‌ذهاب و جوانرود نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر، قصرشیرین از امروز به وضعیت زرد رسیده‌اند.

 

وی بااشاره به روند تزریق واکسن کرونا در استان گفت: در حال حاضر روزانه بطور متوسط ۱۲ تا۱۳ هزار دز واکسن در استان تزریق می شود و این انتظار هست که بتوانیم با افزایش شیفت های کاری به تزریق روزانه ۳۰ هزار دز واکسن برسیم و اگر شیفت شب را فعال کنیم این آمار می تواند به تزریق روزانه ۴۰ هزار دز واکسن برسد.

 

 

کد خبر 1080746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha