بدهی شهرداری بیرجند به پیمانکاران نزدیک به صفر می‌رسد

جاوید با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری بیرجند تنها ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی دارد، گفت: این مبلغ طی هفته‌های آینده پرداخت و نزدیک به صفر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی جاوید» امروز (9 مرداد) در آخرین جلسه پنجمین شورای شهر بیرجند با ارائه گزارشی به خدمات ارائه شده توسط شهرداری در چهار سال گذشته بیرجند اشاره کرد و اظهار داشت: از سال 96 تاکنون 124 نفر از کارکنان شهرداری بازنشست شدند که 7 میلیارد تومان حق سنوات به این افراد پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و تحریم های ظالمانه در چند سال اخیر، گفت: متاسفانه کمک سازمان شهرداری ها و دولت به شهرداری در این دوره به کمترین مبلغ رسید.

 

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه بودجه شهرداری بیرجند در سال 96 بالغ بر 69 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: این مبلغ در سال 99 به 188 میلیارد تومان رسید که 269 میلیارد تومان محقق شد و برای سال 1400 هم بیش از 300 میلیارد تومان پیش بینی اعتبار شده است.

 

جاوید با بیان اینکه سال 96 شهرداری بیرجند 33 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داشت که حدود 46 درصد کل بودجه مصوب سال بوده است، افزود: در حال حاضر شهرداری تنها 15 میلیارد و 500 میلیون تومان بدهی دارد که 5 درصد بودجه تصویب شده برای سال جاری است و این مبلغ هم طی هفته های آینده پرداخت و نزدیک به صفر خواهد شد.

 

«محمدعلی طاهری بجد» عضو شورای پنجم شهر بیرجند هم در این مراسم با بیان اینکه امروز مسئولان و مردم همه از عملکرد شورای پنجم رضایت نسبی دارند، گفت: تعامل مبتنی بر قانون یکی از دلایل اصلی موفقیت شورای پنجم است.

 

وی با اشاره به اینکه شورای جدید هم قانون را نصب العین خود قرار دهد، افزود: شورای شهر یک محل خاصی است که خیلی ها طمع می کنند که به آن نفوذ کنند لذا اعضای شورا باید خیلی دقیق باشند، اعضای شورای پنجم بسیار نفوذ ناپذیر بودند و کسی نتوانست روی آنها اثر بگذارد.

 

عضو پنجمین دوره شورای شهر بیرجند با بیان اینکه برخی انتقادهایی که به شورای پنجم می شود، از روی انصاف و کارشناسی نیست، گفت: این شورا در تمامی زمینه ها موفقیت های نسبی به همراه داشت که نباید نادیده گرفته شود.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1080798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha