کمبود کامیون برای جابجایی مواد معدنی در استان

باقری با اشاره به کمبود کامیون برای جابجایی مواد معدنی در خراسان جنوبی، گفت: دولت باید یک مجوز برای ورود کامیون دست دوم با تخفیفات گمرکی ویژه برای خراسان جنوبی صادر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا باقری» عصر امروز (9 مرداد) در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی با بیان اینکه 90 درصد سنگ های تزئینی خراسان جنوبی به استان اصفهان می رود، اظهار داشت: هزینه جابجایی این سنگ ها آنقدر بالا است که برای معادن به صرفه نیست.

 

وی با بیان اینکه عدم وجود زیرساخت‌های جاده‌ای، عدم وجود برق و سایر موارد مشکلات را برای معادن ایجاد کرده است، گفت: حجم قابل توجهی از مواد معدنی تولید شده در استان بدلیل عدم وجود زیرساخت های جاده ای در معادن انبار شدند.

 

رئیس خانه معدن خراسان جنوبی با بیان اینکه کمبود کامیون یکی از مشکلات معادن استان برای حمل مواد معدنی است، افزود: لیستی از نیاز معادن به کامیون را در اختیار راهداری قرار خواهیم داد تا برنامه ریزی لازم برای تامین کامیون صورت گیرد.

 

باقری با اشاره به کمبود کامیون برای جابجایی مواد معدنی در استان، گفت: دولت باید یک مجوز برای ورود کامیون دست دوم با تخفیفات گمرکی ویژه برای خراسان جنوبی صادر کند.

 

وی بسته بودن مسیر شهداد به کرمان را از مشکلات دیگر حوزه حمل و نقل مواد معدنی دانست و افزود: بازگشایی این مسیر می تواند در کاهش هزینه های حمل و نقل از خراسان جنوبی به جنوب کشور بسیار موثر باشد.

 

همچنین «اسدالله جلال‌زاده» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه ظرفیت معادن استان از سال 93 تاکنون دو برابر شده است، افزود: چنانچه ظرفیت و نیاز به کامیون به ما اعلام شود، بهتر می توانیم برنامه ریزی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه مجوز ورود پنج هزار دستگاه کامیون دست دوم در کشور صادر شده است، افزود: از این تعداد 50 دستگاه مجوز آنها برای خراسان جنوبی است که از این تعداد تاکنون 9 دستگاه مجوز ترخیص از گمرک گرفتند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: تکمیل جاده شهداد – نهبندان هم به اعتبار خاصی نیاز دارد که چنانچه تامین شود کار انجام خواهد شد.

کد خبر 1080860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha