عملیات درختکاری  ۱۳ هکتار از اراضی میدان اجتماعات بیرجند آغاز می شود

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه احداث میدان اجتماعات به مساحت ۱۳ هکتار در قلب شهر بیرجند در حال اجرا است، گفت: طی چند روز آینده اجرای عملیات درختکاری در این اراضی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی جاوید» امروز (۱۰ مرداد) در دیدار اعضای شورای اسلامی دوره های پنجم و ششم شهر بیرجند با نماینده ولی فقیه در  خراسان جنوبی اظهار کرد: شهرداری نهاد عمومی غیردولتی است و شهردار وظیفه پاسخگویی به تک تک شهروندان را دارد.

 

شهردار بیرجند با بیان اینکه کسب رضایت نسبی شهروندان در شهرداری ها که به صورت خودگران هستند را سخت عنوان کرد و افزود: همواره بیشترین نارضایتی و اعتراض ها در سطح دستگاه ها از شهرداری ها است بخصوص در این دوره خاص که بیشترین تحریم ها و شیوع ویروس کرونا را داشتیم و کمک‌های سازمان شهرداری‌ها و دولت به شهرداری ها صفر شد.

 

وی ادامه داد: در این دوره هیچ تجمع صنفی، مردمی و اداری نسبت به شهرداری بیرجند گزارش نشد در حالی که سال ۹۶ زمانی که شهرداری را تحویل گرفتیم، ۶ ماه اضافه کار معوق داشت اما اکنون یک ریال هم به کارکنان بدهکار نیستیم.

 

جاوید به تکمیل ساخت پروژه فرهنگسرای شهرداری بیرجند اشاره کرد و گفت: ظرفیتی برای برگزاری همایش های ملی، منطقه ای و شهری در مرکز استان خراسان جنوبی ایجاد شده است.

 

شهردار بیرجند طرح منطقه گردشگری بند دره را از دیگر پروژه‌های شاخص مرکز استان اعلام کرد که یکی از مطالبات مردم در ارتباط با مراکز تفریحی و گردشگری بود، تصریح کرد: اراضی این منطقه بیش از ۲۰ سال بود که به شرکتی محول شده بود و بدون اینکه هیچ اقدام خاصی انجام دهند روز به روز قیمت این اراضی در حال افزایش بود که در شورای اسلامی شهر مطرح شد که این طرح با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در این دوره در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شد و اکنون مالکیت آن برای سرمایه گذاری برعهده شهرداری است.

 

وی به احداث بوستان جنگلی کاجستان به وسعت ۴۰ هکتار با بهترین زیرساخت ها اشاره کرد و ادامه داد: همچنین احداث میدان اجتماعات به مساحت ۱۳ هکتار در قلب شهر بیرجند در دستور کار قرار گرفت و در چند روز آینده اجرای عملیات درختکاری را در این اراضی آغاز خواهد شد.

 

جاوید با اشاره به تولید روزانه ۱۲۰ تن پسماند شهری در بیرجند، بیان کرد: در میان هزار و ۳۰۰ شهر کشور در بیرجند به عنوان نوزدهمین شهر سایت پسماند و کارخانه بازیافت پسماندهای شهری و تولید کود و کمپوست ایجاد شده است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

 

کد خبر 1080946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha