برگزاری مراسم اربعین حسینی در هاله ای از ابهام/ کمیته های تخصصی اربعین فعال شوند

خوش خبر با بیان اینکه برگزاری مراسم امسال اربعین حسینی در هاله ای از ابهام قرار دارد، گفت: کمیته های تخصصی ستاد اربعین استان باید فعال شوند و وظایف خود را انجام دهند تا آمادگی لازم برای برگزاری اربعین حسینی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر خوش خبر» امروز (10 مرداد) در ستاد اربعین خراسان جنوبی اظهار داشت: اربعین و برگزاری مراسم آن برای ما ناشناخته نیست و قبل از شیوع ویروس کرونا خراسان جنوبی کارنامه درخشانی در این زمینه داشته است.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: مردم ولایت مدار این استان کمک های نقدی و غیر نقدی بسیاری به اربعین و عتبات عالیات کرده اند و در این زمینه پرچمدار هستند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم اربعین حسینی در راستای توسعه عاشورای حسینی است، گفت: برگزاری مراسم امسال اربعین حسینی در هاله ای از ابهام قرار دارد و یا مثل گذشته تمام کمال و یا به صورت محدودتری برگزار می شود و یا اصلا برگزار نخواهد شد.

 

خوش خبر ادامه داد: سال گذشته از این نعمت محروم بودیم و امسال به خاطر واکسیناسیون باید این آمادگی را داشته باشیم که ضمن حفظ سلامت مردم به بحث اربعین حسینی بپردازیم.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هنوز چیزی ابلاغ نشده است که مردم استان از کدام مرز به عتبات عالیات مشرف شوند، افزود: اما باید این آمادگی را در زمینه حمل و نقل داشته باشیم تا در صورت ابلاغ مصوبات اقدامات لازم را برای اعزام مردم استان به عتبات عالیات انجام دهیم.

 

وی در ادامه عناون کرد: امسال به دلیل شرایط موجود هنوز کاملا مشخص نیست که مراسم اربعین حسینی برگزار می شود یا خیر و این موضوع به وضعیت شیوع کرونا در کشور و همین طور کشور عراق بستگی دارد.

 

خوش خبر به هدف از برگزاری این جلسه اشاره کرد و گفت: اعلام آمادگی و انسجام هدف برگزاری از این جلسه است و به کارگیری همه ظرفیت ها برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائرین را بر عهده دارد تا مردم استان در کمال امنیت و آرامش به عتبات و عالیات مشرف شوند.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی تاکید داشت: کمیته های تخصصی ستاد اربعین استان باید فعال شوند و وظایف خود را انجام دهند تا آمادگی لازم برای برگزاری اربعین حسینی داشته باشند.

 

وی به بحث واکسیناسیون مواکب اربعین استان اشاره کرد و گفت: برخی افراد فعال در مواکب از نظر گروه سنی مشمول بحث واکسیناسیون می شوند و برای دیگر افراد باید چاره اندیشی شود تا با هماهنگی کشور واکسن مقابله ویروس کرونا را دریافت کنند.

 

خوش خبر با تاکید بر اینکه مشکلات مربوط به زائرین پاکستانی باید به ستاد مرکزی اربعین منتقل شود، افزود: تا یک تصمیم کشوری گرفته شود چرا که همه استان ها با این مشکلات رو به رو است.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: تاکنون که ورود افراد بیگانه به کشور ممنوع بوده است و باید مشخص شود که زائرین پاکستانی آیا مشمول این ممنوعیت می شوند یا خیر.

 

 

 

کد خبر 1081052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha