اجرای طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها» همزمان با ماه محرم در استان مرکزی

حجت الاسلام رفیعی از اجرای طرح قرآنی «زندگی با آیه ها» همزمان با ماه محرم در استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام محمد رفیعی، ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در دشت کربلا از برگزاری طرح قرآنی با عنوان «زندگی با آیه ها» در استان مرکزی خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: این طرح از شب اول ماه محرم آغاز شده و به مدت ۱۰ شب در حال برگزاری است.

رئیس دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: در این طرح در هیئت ها و مراسم عزادرای یک آیه به صورت ویژه تلاوت می شود و این آیه شریفه علاوه بر تلاوت توسط سخنرانان نیز تفسیر می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در ۲۷ هیئت شاخص استان مرکزی به صورت ویژه در حال اجرا است، ادامه داد: تمامی هیئات و مساجد می توانند این طرح را در مسجد برگزار و علاقمندان در آن شرکت کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: آیات منتخب طرح زندگی با آیه ها از درب ورودی مسجد بر روی دیوارها نصب و در فضای هیئات به چشم می خورد و هر کسی که وارد مسجد شود این آیات را مشاهده و در صحبت های سخنرانان نیز بیان و حتی قاری قرآن نیز آیات منتخب را تلاوت می کند.

رئیس دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه بخش دوم این طرح تولیدات رسانه ای است، ادامه داد: در این بخش آیات منتخب ضبط شده و توسط مفسرین تفسیر می شود.

حجت الاسلام رفیعی همچنین به فضا سازی شهری نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا آیاتی که در رابطه با اباعبدالله الحسین(ع) و قیام عاشور است و یا آیاتی که امام حسین(ع) بیان کرده اند بر روی پرچم ها، بنرها و پلاکاردهایی نگاشته شده و در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در این پویش می توانند عدد ۱ را به شماره ۳۰۰۰۱۹۲۴ ارسال و در این مسابقه شرکت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: این طرح علاوه بر اینکه در دهه اول محرم به صورت ویژه برگزار می شود، در ماه محرم و صفر نیز ادامه دارد و در پایان به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

کد خبر 1772357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha