محکومیت فلسطینی و بین المللی شهادت «اسماعیل هنیه»

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس امروز در تهران به شهادت رسید که این اقدام با محکومیت بین المللی روبه رو شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، جنبش مقاومت اسلامی حماس بامداد امروز(چهارشنبه دهم مرداد ۱۴۰۳) اعلام کرد: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس امروز در در نتیجه اصابت موشک به بدنش در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید.

«عبدالسلام هنیه» فرزند اسماعیل هنیه درباره شهادت پدرش  گفت: پدرم به خواسته‌اش رسید و ما در یک انقلاب و مبارزه مداوم علیه رژیم اشغالگر هستیم.

واکنش فلسطینی

الطاهر: پیروزی دولت سوریه در جبهه جنوبی، پیروزی مسأله فلسطین است

«ماهر الطاهر» مسئول روابط بین المللی در جبهه خلق آزادیبخش فلسطین درپی شهادت هنیه، گفت: دشمن اسرائیلی از همه خطوط قرمز عبور کرده است و این مسئله را به سمت جنگ همه جانبه با کل محور مقاومت سوق می دهد.

الطاهر تاکید کرد: دشمن اسرائیلی از این اشتباه خود پشیمان خواهد شد. ترور  شهید اسماعیل هنیه بدون پوشش آمریکایی ها انجام نمی شد.

أبو مرزوق: الهدنة مع الاحتلال تبدأ غداً الساعة العاشرة صباحا - Mehr News  Agency

«موسی ابومرزوق» عضو بلندپایه دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش اقدامی بزدلانه است و قطعاً بی‌پاسخ نخواهد ماند.

محمود عباس.. 18 عامًا من الدیکتاتوریة والخیانة وذبح الفلسطینیین

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به شدت ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم کرد .

وی ترور اسماعیل هنیه را اقدامی بزدلانه و خطرناک دانست.

محمود عباس از همه ملت فلسطین و رهبران آن را به وحدت  وصبر و پایداری در برابر اشغالگران صهیونیستی دعوت کرد.

حماس: دولت آمریکا مسئول ادامه جنگ در غزه است - تابناک | TABNAK

«سامی ابوزهری» از دیگران رهبران حماس نیز گفت: ما در حال جنگ علنی برای آزادی بیت المقدس و آماده پرداخت هزینه‌های مختلف هستیم.

شهادت اسماعیل هنیه / محکومیت داخلی و بین المللی

«محمد الهندی»، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، ضایعه‎ای بزرگ برای ملت فلسطین است.

الهندی گفت: حماس، جنبش بزرگی است و هرجای خالی آن را پرخواهد کرد. هنیه از دوران کودکی به دنبال شهادت بود.

وی افزود: درصورتی که رژیم صهیونیستی فکر کند که با ترور رهبران مقاومت می تواند آن را شکست دهد، در اشتباه است.

جنبش جهاد اسلامی: در حال بررسی آتش‌بس هستیم

جنبش جهاد اسلامی درباره ترور هنیه گفت: ترور شنیعی که رژیم صهیونیستی در حق نماد مقاومت انجام داد، هرگز باعث نمی شود ملت ما را از ادامه مقاومت برای پایان دادن به جنایت صهیونیستی که  از مرزها عبور کرده است، منصرف نخواهد کرد.

جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: ما بر انسجام خود با برادرانمان در جنبش حماس در مقاومت در برابر غاصب تاکید می کنیم.

جبهه دموکراتیک مسئولیت حملات موشکی به صهیونیستها را برعهده گرفت - ایرنا

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: ترور اسماعیل هنیه بار دیگر تاکید می کند که ما نبرد سخت و طولانی با دشمنی که از جنایت و کشتار دریغ نمی کند، روبرو هستیم.

ابومجاهد: مقاومت در کرانه باختری و غزه یکپارچه است/ نوآوری مبارزاتی مجاهدان  فراتر از تصور صهیونیستها است - ایرنا

«ابومجاهد» مسئول دفتر رسانه ای کمیته مقاومت گفت: این ترور فاجعه بزرگی است و اشغالگران از ترور فرمانده هنیه پشیمان خواهند شد.

ابومجاهد گفت: اشغالگران منتظر پاسخ از همه جبهه ها باشد.

گردان‌های عزالدین قسام - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد: ما برای فرزندان فلسطین، شهید اسماعیل عبدالسلام هنیه خون می‌دهیم. هنیه نقش مهمی در تقویت مقاومت، اتحادملت و بسیج نیروها و هدایت به سمت بیت المقدس داشت.

القسام تاکید کرد: ترور جنایتکارانه فرمانده هنیه در تهران پایتخت ایران یک رویداد مهم و خطرناک است.

واکنش بین المللی

جماعت اسلامی در لبنان  در پیامی با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه، تسلیتی فرمانده اسماعیل هنیه را شهید در نبرد آزادسازی فلسطین اعلام کرد.

شهادت اسماعیل هنیه / محکومیت داخلی و بین المللی

انصارالله یمن در این بیانیه تاکید کرد: ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران یک جنایت تروریستی و نقض صریح قوانین بین‌المللی است.

«محمد علی‌ الحوثی»، یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: ترور اسماعیل هنیه جنایت تروریستی و نقض آشکار قوانین است.

سید عمار حکیم» حمله تروریستی در «کابل» را بشدت محکوم کرد - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق با انتشار پیامی با اعلام تسلیت به ملت صبور و مظلوم فلسطین و جنبش‌های مقاومت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه گفت که این اقدامات مجرمانه رژیم اشغالگر، سست‌تر از آن است که ملت فلسطین را از تداوم پیشروی در مسیر پیروزی قضیه عادلانه‌اش بازدارد.

أنقرة: ندین مقتل هنیة بعملیة اغتیال دنیئة فی طهران

وزارت امور خارجه ترکیه امروز در بیانیه‌ای شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را محکوم کرد و آن را یک ترور شنیع دانست.

وزارت امورخارجه ترکیه به ملت فلسطین که صدها هزار شهید مانند هنیه تقدیم کرد، تسلیت گفت.

این وزارتخانه تاکید کرد: این حادثه بار دیگر نشان داد که دولت بنیامین نتانیاهوریال نخست وزیر اسرائیل هیچ قصدی برای رسیدن به صلح ندارد.

ترکیه هدف از این حمله را گسترش دامنه جنگ در غزه به سطح منطقه است. اگر جامعه جهانی برای متوقف کردن اسرائیل حرکت نکند، منطقه ما با درگیری های بسیار بزرگتری مواجه خواهد شد.

وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرد: ترکیه به حمایت از آرمان مشروع مردم فلسطین ادامه خواهد داد.

نعمان قورتولموش، رئیس پارلمان ترکیه نیز در پلتفرم ایکس، با آیه کریمه«الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون» ترور اسماعیل هنیه با مدیریت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

إخوان أونلاین - الموقع الرسمی لجماعة الإخوان المسلمون

اخوان المسلمین در اردن با انتشار بیانیه ای شهادت اسماعیل هنیه را محکوم و اعلام کرد: این جنایت تروریستی شنیع، تلاش صهیونیست‌ها برای دستیابی به یک پیروزی توهم‌آمیز پس از یک شکست نظامی است که بیش از ۱۰ ماه در نوار غزه به طول انجامیده است. 

اخوان المسلمین، تاکید کرد: به تعهد، وفاداری و حمایت خود از مردم فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه اردن هم اعلام کرد: ما ترور اسماعیل هنیه را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را نقض قوانین بین‌المللی و بشردوستانه و جنایتی می‌دانیم که منجر به هرج و مرج بیشتر می‌شود.

پرچم حزب‌الله - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

حزب الله لبنان در بیانیه ای شهادت فرمانده بزرگ وصادق، برادر عزیز اسماعیل هنیه  را به همه مجاهدان مقاوم، آزاده و شریف و به مردم مجاهد و مظلوم و سربلند فلسطین و همه برادران شریف در جنبش مقاومت اسلامی حماس و به تمامی گروه‌ها در مقاومت فلسطین را تسلیت گفت. ما به ویژه به خانواده شریف و فداکار وی که در مسیر آزادسازی قدس و فلسطین ده‌ها زن و مرد را به کاروان شهدا تقدیم کرده‌اند، تسلیت عرض می کنیم و از خداوند متعال برای آنها صبر جزیل و ثواب دنیا و آخرت را مسئلت می کنیم.

حزب الله اعلام کرد: شهید اسماعیل هنیه از رهبران بزرگ مقاومت در عصر حاضر است که با شجاعت تمام در مقابل پروژه سلطه طلبی آمریکا و اشغالگری صهیونیست‌ها سخت ایستاد و خون خود را بر کف دستان خود حمل کرد و  آماده شهادت بود و به آن اعتقاد داشت

وزارت خارجه چین اظهارات مداخله جویانه بلینکن را محکوم کرد - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

وزارت خارجه چین  در بیانیه ای اعلام کرد: قاطعانه با ترور اسماعیل هنیه مخالف هستیم و آن را محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه چین در ادامه درباره ترور هنیه گفت: برای جلوگیری از تشدید تنش بزرگتر، باید فورا آتش‌بس برقرار شود.

سناتور ارشد روس: آمریکا عملاً به طور کامل کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی را  نقض می کند - 22.03.2023, اسپوتنیک ایران

«کنستانتین کوساچف» نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه، درباره حملات اسرائیل در بیروت و تهران گفت: پیش بینی می شود که نفرت متقابل در خاورمیانه تشدید شود.

این نماینده پارلمان روسیه گفت:  منطقه شاهد «سخت ترین دوره های رویارویی» است.

وزارت خارجه روسیه نیز تاکید کرد ترور اسماعیل هنیه، یک جنایت سیاسی کاملا غیرقابل قبول است.

واکنش اسرائیل

https://media.shabestan.news/d/2024/07/31/4/4390833.jpg?ts=1722399259000

«آمیخای الیاهو» وزیر آثار باستانی اسرائیل امروز(چهارشنبه)  واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران به اظهار نظر پرداخت.

الیاهو که وابسته به حزب «هوتسما یهودیت» به رهبری ایتامار بن گویر است، گفت:این همان راه صحیح برای پاکسازی جهان است. دیگر خبری از توافقات تسلیم جعلی و ترحم بیشتری برای محکومان به مرگ نیست.

این مقام صهیونیست گفت: مرگ هنیه دنیا را کمی بهتر می کند.

واکنش آمریکا

۲۵ حقیقت جالب درباره‌ کاخ سفید که احتمالا نمی دانستید - مجله کسب و کار بازده

سخنگوی کاخ سفید گفت: کاخ سفید گزارش‌های مربوط به ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران را دیده است، اما از اظهار نظر فوری خودداری کرد.

کد خبر 1774961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha