طرح «بهارنکو» مایه افتخار شیراز است

حجت الاسلام مقامی گفت: طرح خانواده «بهارنکو» تجربه موفق در سطح کشور و افتخاری برای شیراز است و تنها به ۶ ساعت کلاس آموزش الزامی پیش از ازدواج خلاصه نمی‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حمید مقامی»، امروز (یکشنبه 10 مرداد) در نشستی با معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسئولان مراکز «بهارنکو» گفت: طرح خانواده «بهارنکو» تجربه موفق در سطح کشور و افتخاری برای شیراز است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: فعالیت مجموعه «بهارنکو» وابسته به نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تنها به ۶ ساعت کلاس آموزش الزامی پیش از ازدواج خلاصه نمی‌ شود.

وی اضافه کرد:  شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت از این طرح الگو گرفت و در دولت مصوب شد و در بعضی استان‌ ها به اجرا درآمد.

حجت الاسلام مقامی با اشاره به پیامدهای مثبت این طرح گفت: این طرح در کاهش آمار طلاق استان موثر بوده و در کنار آن مشاوره تکمیلی، آموزش های قبل و بعد از ازدواج راه اندازی و مرکز مشاوره گسترش داده شد.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش آمار ازدواج در کشور و مشکلات اقتصادی به وجود آمده لازم است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نهاد رهبری برای برنامه های آینده حوزه خانواده برنامه ریزی ویژه تری انجام شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیرازبا اشاره به مشکلات مالی و در اختیار نداشتن مکان مناسب برای اجرای برنامه های طرح خانواده «بهارنکو» گفت: برای رفع موانع و قانونی تر شدن فعالیت های مجموعه، گروه «موسسات دانش بنیان خانواده بهارنکو» ثبت شد و برنامه های «بهارنکو» در حال برگزاری و اجرا است و مشکلاتی مانند مکان برگزاری باید با همکاری و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر ارگان های مرتبط رفع شود.

«عبدالرسول همتی»، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: طرح «بهارنکو»، برندی برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و آمار و ارقام ثبت احوال نشان می دهد این طرح تاثیر مثبتی بر بهبود حوزه خانواده داشته است.

کد خبر 1081130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha