۱۴۰ دانشجو تحت حمیات بهزیستی دزفول هستند

ایثاری با اشاره به تحت پوشش قرارا دان ۱۴۰ دانشجو توسط بهزیستی دزفول گفت: این دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی از سهیمه سه درصدی استخدام معلولان بهره مند می‌شوند.

«سعید ایثاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: اداره بهزیستی در چهار حوزه توان‌بخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت‌ها فعالیت می‌کند که در این راستا معاونت توان‌بخشی متولی معلولان (توان‌خواهان) است.

 

رئیس اداره بهزیستی دزفول افزود: بیش از پنج هزار و ۸۰۰ معلول تحت پوشش اداره بهزیستی دزفول هستند و این معلولان در طیف‌های مختلف از جمله نابینایان، ناشنوایان، معلولان ذهنی، جسمی حرکتی، روانی و … طبقه‌بندی می‌شوند.

 

وی صدور دفترچه بیمه، ارائه وسایل کمک توان‌بخشی نظیر ویلچر، عصا و … و ارائه پکیج بهداشتی را از جمله خدمات این اداره به توان‌خواهان برشمرد و اضافه کرد: فرد معلول اگر در مدارس عادی تحصیل کند، سازمان کمک هزینه تحصیلی وی را پرداخت می‌کند اما نقطه عطف خدمات تحصیلی این سازمان زمانی است که فرد قصد تحصیل در دانشگاه داشته باشد چرا که تمام هزینه شهریه دانشگاه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی توسط سازمان پرداخت می‌شود.

 

ایثاری با اشاره به تحت پوشش قرار دادن ۱۴۰ دانشجو تصریح کرد: این دانشجویان مددجویان دو حوزه توان‌بخشی و اجتماعی هستند که در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و علمی و کاربردی در حال تحصیل هستند.

 

وی یاد آور شد: فرد معلولی که تحت پوشش اداره بهزیستی است پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه می‌تواند از سهمیه سه درصد حق استخدام معلولان نیز بهره‌مند شود.

 

کد خبر 1081155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha