اجرای طرح «ایران مهارت» در ۶۲ مدرسه خراسان شمالی

رییس آموزشگاه های آزاد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ طرح ایران مهارت به همت آموزشگاه های آزاد و دولتی در ۶۲ مدرسه این استان اجرایی شد.

«فاطمه فتحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: طرح «ایران مهارت» با رویکرد معرفی ظرفیت های هنرستان های استان و ترغیب دانش آموزان به تحصیل در رشته های هنرستانی در دستور کار است و در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰، هزار و ۹۰۱ دانش آموز را در مناطق ۹ گانه آموزش و پرورش استان زیر پوشش قرار  داد.

 

رییس آموزشگاه های آزاد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: طرح ایران مهارت با هدف آموزش مهارت به دانش آموزان دوره اول متوسطه از سه سال پیش در دستور کار قرار گرفت و یکی از طرح های ارزشمند در این دولت به شمار می رود که در این طرح دانش آموزان تا سقف ۶۰ ساعت از آموزش های مهارتی بهره مند می شوند.

 

وی، ایجاد زمینه مناسب برای مهارت آموزی و بهبود نگرش به کسب و کار، توسعه فرهنگ کارآفرینی و ایجاد موقعیت برای شناسایی، رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را از مزایای طرح «ایران مهارت» عنوان کرد و گفت: دانش آموزان استان در قالب این طرح در رشته های فناوری اطلاعات، صنایع پوشاک، الکترونیک، صنایع غذایی، هنرهای تجسمی و صنایع چرم آموزش دیدند.

 

فتحی درباره مشکلات پیش روی اجرای ایران مهارت گفت: پایین بودن سطح درآمد و توان اقتصادی مردم برای پرداخت هزینه آموزش های مهارتی به ویژه در مناطق روستایی یکی از چالش ها است، اکنون نیمی از دانش آموزان استان در روستاها سکونت دارند و نیاز است در این باره حمایت شوند.

 

وی اظهارداشت: با توجه به الزام اجرای دوره در مدارس، نیاز است تجهیزات مناسب در دسترس باشد اما تجهیزات لازم طبق استانداردها در مدارس در دسترس نیست، علاوه بر آن عدم پیش بینی و تخصیص اعتبار لازم برای گسترش آموزش های مهارتی دانش آموزان به صورت ویژه از دیگر مشکلات در این زمینه است.

 

رییس آموزشگاه های آزاد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸-۹۹ هشت هزار و ۶۰ نفر ساعت به ۳۵۴ نفر توسط آموزشگاه های آزاد در قالب طرح ایران مهارت، آموزش ارائه شده است.

 

کد خبر 1081221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha