ضرورت  ساخت سریال و یک فیلم سینمایی فاخربرای معرفی روزملی کرمانشاه

فاضلی زاد گفت: اختصاص بودجه مناسب جهت ساخت سریال و یک فیلم سینمایی فاخر با حضور چهره های مطرح سینمایی کشور از سوی استانداری، ساخت انیمیشن از این رویداد عظیم برای آگاهی و ایجاد حس تعلق خاطر در کودکان و نوجوانان برای روز ملی کرمانشاه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه یکصد و بیستمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه کرمانشاه با حضور آیت الله علماء، آیت الله محمدی عراقی، استاندار کرمانشاه، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و دیگر اعضای جلسه برگزار شد.

 

بهرام فاضلی زاد در این جلسه ضمن تشریح  فعالیت های صورت گرفته  از تاریخ ۱۳ اسفند ۹۹  تاکنون گفت: در ایام تعطیلات نوروز همزمان با جشن اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان به حمدالله استان متاثر از فضای معنوی ایجاد شده رنگ و بوی کاملا فرهنگی و علوی به خود گرفت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  افزود: با شروع ماه مبارک رمضان طرح اطعام و مواسات در اجرای فرامین مقام معظم رهبری برای کمک به طبقات آسیب پذیر، جو معنوی به ویژه بین متدینین ایجاد کرد که در این راستا کمک های نیروهای سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، سازمان تبلیغات، استانداری و سایر دستگاه ها قابل تقدیر است و  برگزاری مراسم لیالی قدر، علی رغم محدودیت های موجود به واسطه کرونا آبرومندانه و ارزشمند بود و حرکت خودجوش هیئات مذهبی در گرامیداشت سالروز شهادت امیرالمومنین علی (ع) قابل ستایش بود.

 

وی خاطر نشان کرد: پس از آن برگزاری نماز شکوهمند عید فطر، خروج از ماه مبارک رمضان را با عظمت و خاطره و نمود درخشان همراه کرد.

 

فاضلی زاد تصریح کرد: به مرور با نزدیک شدن به ایام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا, فضای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی استان رنگ و بوی کاملا مستعد و مطلوب به خود گرفت و  اوج فعالیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی چند ماهه اخیر در استان را در روز ۲۸ خرداد روز انتخابات بود که  در این میان نقش نشریات محلی و نمایندگی نشریات سراسری و همچنین خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان نقشی کاملا مثبت و ارزشمند و تاثیرگذار در تحریک و تهییج مردم به شرکت در انتخابات متجلی کرد.

 

وی همچنین به ثبت جهانی اورامانات اشاره کرد و اظهار داشت: روز ۵ مرداد همزمان با سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در سال ۶۷ به عنوان روز مقاومت و پایداری مردم کرمانشاه‌ اثر قابل توجهی در ایجاد فضای مثبت و انرژی بخش در جامعه داشت که در این خصوص پیشنهاداتی در راستای بزرگداشت روز ملی کرمانشاه در جلسه گرامی داشت عملیات مرصاد در حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مطرح شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در روز ۴ مرداد تجمع شکوهمند مردمی در گردنه مرصاد همزمان با سخنرانی سردار سلامی فرمانده سپاه کشور ضمن بخشیدن رنگ و بویی حماسی به سالروز عملیات مرصاد گام ارزشمندی برای آغاز برنامه های روز ملی کرمانشاه به حساب می آید.

 

وی همچنین تلاش آموزش و پرورش برای قرار گرفتن موضوع عملیات مرصاد در کتب درسی پایه های مختلف به ویژه پایه گروه الف و ب را از دیگر پیشنهادات اعلام کرد.

 

فاضلی زاد در پایان گفت: پیشنهاد می شود یکی از میادین بزرگ، پل و یا بلوار مطرح در استان و سطح  شهرستان کرمانشاه به نام مرصاد نام گذاری شود و معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز از طریق دفتر شهری و روستایی به شهرستان های استان ابلاغ کند به این مناسبت یک میدان یا خیابان  به نام مرصاد نامگذاری کنند.

کد خبر 1081309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha