واژگونی خودرو علت ۴۹ درصد تصادفات خراسان جنوبی

رضایی گفت: در چهار ماهه اول امسال ۴۹ درصد تصادفات در استان بر اثر واژگونی و خروج خودرو از جاده رخ داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «علیرضا رضایی» امروز (۱۱مرداد) در جلسه کارگروه اجرای مداخلات مؤثر به منظور پیشگیری و کاهش تصادفات منتهی به ضرر جانی و مالی که در دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: در چهار ماهه سال جاری ۸۶ نفر در تصادفات جاده ای خراسان‌ جنوبی جان خود را از دست دادند که تنها یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 

رئیس پلیس راه خراسان‌ جنوبی گفت: در چهار ماهه اول امسال ۹۰۰ نفر در استان در تصادفات منجر به جرح مجروح شدند که ۶ درصد نسبت به مدت سال قبل افزایش نشان می دهد.

 

وی در ادامه بیشترین آمار مجروحان تصادفات را مربوط به شهرستان‌های بیرجند، قاینات، نهبندان، طبس، زیرکوه و درمیان دانست و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده ۵۸ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی و بقیه در راه های فرعی و روستایی به وقوع پیوسته است.

 

رضایی با بیان اینکه ۴۷ درصد تصادفات منجر به فوت به علت واژگونی رخ داده است، تصریح کرد: در این مدت ۲۹ نفر معادل ۳۴ درصد متوفیان برون شهری نیز در محور زاهدان به مشهد در حوزه استان خراسان‌ جنوبی جان باختند که باید به این محور توجه ویژه شود.

 

به گفته وی بیشترین علت وقوع حوادث ترافیکی به دلیل توجه نکردن به جلو، خواب‌آلودگی و استفاده از تلفن همراه است.

 

رئیس پلیس راه خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه محور قاین - بیرجند و بیرجند - سربیشه نیز بیشترین تصادفات را داشته است، گفت: با توجه به طولانی بودن و کویری بودن راه‌های خراسان‌ جنوبی برای کاهش تصادفات به ویژه واژگونی ها باید نسبت به ایجاد استراحتگاه موقت و شیب شیروانی در محورهای مواصلاتی خراسان‌ جنوبی اقدام شود.

 

رضایی به تصادفات با شتر از سال ۹۹ در جاده های استان اشاره کرد و افزود: در این مدت چهار نفر از هموطنان بر اثر برخورد با شتر در محورهای استان فوت و ۲۷ نفر مجروح شدند که باید فنس کشی، حفر کانال و پلاک‌کوبی شترها برای کاهش این نوع تصادفات در دستور کار قرار گیرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: در چهار ماه اول امسال ۱۸ میلیون تردد در استان خراسان جنوبی به ثبت رسید که ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 

رئیس پلیس راه خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه ۴۹ درصد تصادفات مربوط به واژگونی‌ها و ۲۲ درصد مصدومان موتورسوارها هستند، تصریح کرد: ۷۸ درصد مقصرین حوادث رانندگی بومی هستند چون ترددهای آن به روستاها برای انجام کارهای کشاورزی بالا است و در پایان هم خسته و بدون برنامه ریزی مناسب به شهر باز می گردند.

 

شناسایی ۶۳ نقطه حادثه خیز جدید در استان

رضایی با اشاره به شناسایی ۲۷ نقطه حادثه خیر در خراسان‌ جنوبی و اصلاح ۹ نقطه خبر داد و گفت: همچنین سال گذشته ۶۳ نقطه حادثه خیز جدید نیز در استان شناسایی کرده‌ایم که باید ایمن سازی این نقاط نیز در دستور کار قرار گیرد.

 

وی به حادثه تلخ تصادف اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان اشاره و تاکید کرد: دستگاه‌ها به هیچ عنوان حق ندارند برای تردد کارکنان در سفرهای برون شهری از اتوبوس‌های فاقد تاییدیه اداره راهداری و حمل و نقل استفاده کنند.

 

رئیس پلیس راه خراسان‌ جنوبی در پایان مشخص نبودن مسئول تخلیه محموله‌های تانکرهای حمل سوخت ترانزیتی حادثه دیده در حوادث ترافیکی جاده‌های خراسان‌ جنوبی و عدم قبول مسئولیت توسط شرکت‌های بخش فرآورده‌های نفتی را از دیگر مشکلاتی دانست که نیاز است این دستگاه ها موظف به انجام این کار شوند.

 

 

 

کد خبر 1081371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha