تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در شهرک ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: این شرکت در سال گذشته موفق به تشکیل کنسرسیوم صادراتی آبزیان جنوب منطقه مکران شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، "علیرضا راشکی " اظهار داشت: این کنسرسیوم ۳ عضو صادراتی در زمینه های تولید کنسرو ماهی ، بسته بندی ماهی های غیر ماکول و میگو دارد.

 

وی افزود: در راستای حمایت از این کنسرسیوم انعقاد قرارداد مطالعه بازار کشورهای هدف صادراتی به منظور تحقیقات بازاریابی کاربردی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. 

 

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان یادآور شد : علاوه بر این قرار است دومین کنسرسیوم صادراتی استان به عنوان "کنسرسیوم صادراتی خرمای سراوان " نیز ثبت شود. 

 

 راشکی تاکید کرد: این کنسرسیوم هم اکنون در حال انجام مرحله امکان سنجی قرار دارد و پس از انجام مطالعه بصیرت بازار ، اقدام های اجرایی ثبت کنسرسیوم توسط مروج انجام میشود. 

 

وی اضافه کرد: برای اجرای این برنامه ها هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده است. 

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: پس از ثبت کنسرسیوم توسط مروج مراحل حمایتی تحقیقات بازاریابی، مشخص کردن اطلاعات پایه ای محصولات صادراتی،کمک به توسعه و نفوذ در بازار هدف، حضور در نمایشگاه ها و هیئت های صنعتی تجاری خارجی، تأمین زیرساخت مورد نیاز در بازار هدف از جمله کمک هزینه اجاره و خرید دفتر و انبار، تبلیغات و اطلاع رسانی در بازار هدف ، انتقال فناوری و تشکیل کنسرسیوم های مشترک نیز انجام می شود. 

 

 راشکی اذعان داشت:کنسرسیوم صادراتی یک شبکه همکاری بین بنگاه های خرد ، کوچک و متوسط است که واحدهای تولیدی تمایل دارند برای کاهش ریسک و بهره‌وری بیشتر با هدف ورود به حوزه صادرات و تصاحب بازارهای خارجی و حضور مستمر در آنها فارغ از فعالیت های صادراتی انفرادی، با یکدیگر در قالب‌های حقوقی مشخص همکاری کنند

کد خبر 1081416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha