افزایش طول آزادراه ها به ۳۱۰۰ کیلومتر

اسلامی، گفت: طول آزادراه‌ها در این دوره از ۲۱۰۰ کیلومتر به ۳۱۰۰ کیلومترافزایش پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمد اسلامی»، امروز(11مرداد)، در آئین افتتاح آزادراه خرم آباد- بروجرد اظهارداشت: با وجود مشکلات اقتصادی، کرونا و کاهش درآمدهای ملی، تورم و افزایش هزینه‌ها توانستیم به لطف الهی پروژه های سنواتی را به اتمام برسانیم.

 

وزیر راه و شهرسازی افزود: طول آزادراه‌ها از ۲۱۰۰ کیلومتر به ۳۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

 

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که حداقل ۱۲ سال زمان برده بود و پروژه‌هایی که حدود ۳۰ سال طول کشیده بودند جمع شدند.

 

اسلامی با اشاره به اینکه یکی دو پروژه دیگر باقی مانده که به افتتاح می‌رسانیم، خاطرنشان کرد: تمام پروژه‌هایی که در حوزه زیرساخت و حمل و نقل در وزارت راه است در چارچوب زمانی خودش پیش می‌رود.

 

وی به بخش دیگری از پروژه آزادراه خرم آباد- بروجرد- اراک اشاره کرد و گفت: اکیپ‌ها و موسساتی که کار می‌کردند به قطعه یک منتقل می‌شوند.

 

اسلامی بیان کرد: مجموعه قرارگاه خاتم پروژه اتصالی به آزادراه خرم آباد- پل زال را هم دستور بدهند تا مؤسسات دیگر ظرفیت‌ها را به کار بگیرند و این شریانی حیاتی و محور توسعه تکمیل شود و لرستان از این ظرفیت بتواند استفاده کند.

 

وی با بیان اینکه تا چند هفته آینده، طول ظرفیت آزادراهی کشور ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، گفت: یعنی از ۲۱۰۰ کیلومتر در این دوره به ۳۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

 

اسلامی با بیان اینکه این اولین آزادراه ۶ خطه کشور است و آزادراه‌هایی که تاکنون ساخته‌ایم ۴ خطه بوده است، ابراز داشت: این مسیر ۶۷ کیلومتر طول دارد و در تسهیل تردد نقش بسزایی دارد.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خسارات سیل لرستان و بازسازی خسارات، عنوان داشت: مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مرحوم علیرضا تابش فراتر از ظرفیت و مسئولیت خود مسائل را به عهده گرفتند و دیوارهای حائل در حریم رودخانه اجرا کردند.

 

کد خبر 1081457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha