زیست بوم فضای مجازی نباید آلوده شود/ اهانت های فضای مجازی منجر به خودسانسوری نمایندگان می شود

منتظری گفت: زیست بوم فضای مجازی نباید آلوده شود و کل این طرح می خواهد از حقوق کاربران در فضای مجازی حمایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلامرضا منتظری» ظهر امروز (سه شنبه 12 مرداد) در جلسه بررسی تخصصی طرح حمایت از فضای مجازی که با حضور اصحاب رسانه و فعالان دانشجویی در گلستان برگزار شد، اظهار کرد: برخی از مباحثی که در مجلس نیاز به بررسی بیشتری دارد باید در کمیسیون تخصصی مشترک انجام شود لذا مجلس شورای اسلامی پیش نویس طرح حمایت از حقوق کاربران را به چنین کمیسیونی به عنوان کمیسیون 85 محول کرد.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانونی در بحث فضای مجازی در مجلس به تصویب نرسید و تنها مجلس مصوب کرد که یک طرح پیش نویس در خصوص حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در اختیار کمیسیون تخصصی قرار بگیرد.

 

منتظری تاکید کرد: در صحن علنی مجلس این سوال مطرح بود که آیا این طرح در کمیسیون تخصصی بررسی شود یا اینکه در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و موافق و مخالفت با این طرح بر اساس دستور کار مجلس این بود که این طرح در کمیسیون 85 بررسی شود یا خیر.

 

وی افزود: یک سری از مخالفان حرفشان در مجلس این بود که در حال حاضر فضای مناسبی برای مطرح شدن این طرح نیست و در نهایت مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت که تکامل این طرح را در اختیار نخبگان جامعه قرار دهد و پس از آن باید این طرح وارد مجلس شود و درباره آن تصمیم گیری کند.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا با بیان اینکه نماینده حق دارد که بر لایحه و طرحی موافق و یا مخالف باشد، گفت: باید نقدهای عالمانه نیز بشنویم و نباید در فضای مجازی به نمایندگان اهانت شود.

 

منتظری با بیان اینکه این مسئله باعث شده که برخی از نمایندگان خودسانسوری داشته باشند، افزود: مردم حق دارند که بپرسند نماینده با چه طرحی موافق و مخالف است و نباید نماینده مجلس شورای اسلامی را به خودسانسوری هدایت کنیم.

 

وی افزود: این آمادگی را دارم به صورت هفتگی نقد منتقدان در خصوص اجرای این طرح را بشنوم و به کمیسیون 85 منتقل کنم.

 

کد خبر 1081687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha