واکسن رازی کووپارس در تراز جهانی قرار دارد

بنی هاشمی گفت: واکسن « رازی کووپارس» ساخت این موسسه در تراز جهانی است و بیشترین شباهت را به واکسن شرکت نووکس آمریکا دارد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از البرز، « سید رضا بنی هاشمی» طی نشست وبینار بین المللی واکسن های کرونا گفت: از جمله اهداف اصلی این نشست بررسی چالش ها، بیان راهکارها و فرصت هایی است که می تواند در جریان تولید واکسن کرونا با همت محققان و دانشمندان به انجام رساند.

مدیر موسسه تحقیق و توسعه موسسه رازی افزود: واکسن های کرونا در دنیا و مقایسه آنان با دیگر تولیدات نشان می دهد که واکسن های کرونای ایران در تراز جهانی قرار دارد. 

وی اظهار کرد: آمارهای دریافتی نشان داده است که در کشورهایی که واکسیناسیون انجام شده میزان مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به کرونا با کاهش چشمگیری مواجه بوده است.

وی ادامه داد: نظرات متعددی در شبکه های اجتماعی در رابطه با واکسن کرونا بیان شده است که این مطلب متناسب با تولید واکسن در کشورهای مختلف است.

به گفته بنی هاشمی، موسسه رازی با ساخت واکسن کرونا محصول عملی را نشان داد که ماحصل سعی و تلاش دانشمندان و محققان موفق ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه نمونه واکسن کرونایی که برپایه پروتئین ساخته است با نام واکسن شرکت نواوکس وارد بازار شد و واکسن کووپارس موسسه رازی شباهت بسیاری با آن دارد. 

بنی هاشمی با بیان اینکه ساخت واکسن کووپارس موسسه رازی از لحاظ اعتبار و تولید در تراز واکسن هایی مانند نووکس است توضیح داد: واکسن رازی کووپارس نیز مانع مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا می شود.

مدیر موسسه تحقیق و توسعه موسسه رازی خاطرنشان کرد: در مرحله از تزریق واکسن رازی کووپارس و یک مرحله دوز استنشاقی آن انجام شده است و آخرین مرحله فاز دوم کارآزمایی بالینی این واکسن نیز در مراحل پایانی است.

بنی هاشمی در پایان تاکید کرد: ایران اسلامی با بهره مندی از دانشمندان و محققان برجسته علمی به خودکفایی در عرصه تولید دارو و واکسن رسیده است که نمونه آن تولید واکسن کووپارس موسسه رازی است.

 

 

کد خبر 1081738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha