کاهش خشونت با اجرای پروژه ملی «کنترل و کاهش خشونت» استان فارس در شهر صدرا

اکبری گفت: شهر صدرا به عنوان مرکز اجرای پروژه ملی «کنترل و کاهش خشونت» استان فارس انتخاب شده و با اجرای این طرح شاهد کاهش هفت درصدی خشونت در شهر صدرا بوده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسماعیل اکبری»، امروز (سه شنبه 12 مرداد) از اجرای پروژه ملی «کنترل و کاهش خشونت» در شهر صدرا خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: پروژه ملی «کنترل و کاهش خشونت» در هر یک از استان های کشور در یک منطقه به صورت پایلوت اجرایی شده و با توجه به ترکیبی جمعیتی و آسیب های اجتماعی، شهر صدرا به عنوان مرکز اجرا در فارس انتخاب شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس افزود: از ابتدای سال 99 برنامه ‌های مختلف آموزشی، تسهیل گری و پیشگیرانه در شهر صدرا به اجرا درآمده و در مرحله نخست، مدیریت پروژه بهعهده یکی از روانشناسان باتجربه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: به همکاری 32 دستگاه و سازمان برای اجرای این طرح در استان نیاز است و بهزیستی، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری صدرا، نیروی انتظامی و ... در اجرای آن همکاری دارند.

اکبری اعلام کرد: در سال 99 حدود 84 برنامه آموزشی برای دبیران آموزش و پرورش، رانندگان، دانش آموزان، خانواده ها و ... در قالب این طرح در شهر صدرا اجرا شد.

وی ادامه داد: پیشگیری از خشونت خانگی، کنترل استرس، مهارت‌های زندگی، رفتار جرات ‌مندانه و ... در قالب کارگاه های حضوری به شرکت کنندگان ارائه شد و پس از جدی شدن بحران کرونا دوره ها با استفاده از فضای مجازی تداوم یافت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس اضافه کرد: با توجه به وجود خشونت علیه زنان در شهر صدرا، میان اورژانس اجتماعی و کلانتری شهر صدرا ارتباط قوی برقرار شد و تماس‌ های اورژانس اجتماعی در اولویت 2 کلانتری در صدرا قرار گرفت.

اکبری تاکید کرد: خشونت در راس پرونده‌های کیفری استان فارس قرار دارد و از آغاز این طرح تاکنون اطلاعاتی از درگیری، آتش‌ سوزی، خودسوزی و غیره نیز بررسی و جمع‌آوری شده و جلسات همفکری بین دستگاه‌ها از طریق فرمانداری و استانداری برگزار شده است.

وی افزود: تولید برنامه با محتوای کنترل خشم و خشونت و ترویج آرامش و نشاط توسط صدا و سیما و تولید کلیپ آموزشی با موضوع پیشگیری از خشونت، سرقت و همسرآزاری، افزایش تاب ‌آوری و بالا بردن آستانه تحمل مردم توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان از سایر اقدامات بوده است.

اکبری از اقدامات انجام شده در زمینه خودکشی خبر داد و گفت: به وضعیت خودکشی در استان فارس باید به صورت جدی تر پرداخته شود و سندی با حضور دستگاه‌های مختلف در این زمینه تهیه شده که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی اعلام کرد: با تعامل شهرداری صدرا و شیراز تبلیغات شهری در تابلوها و تلویزیون های شهری انجام شده و تداوم این فعالیت ها در مدت پنج سال موجب کاهش 50 درصدی جرائم خواهد شد و از ابتدای اجرای طرح تاکنون شاهد کاهش هفت درصدی خشونت در شهر صدرا بوده ایم و تامین امنیت زنان و کودکان در اولویت طرح است.

کد خبر 1081743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha