تهدید بافت فرسوده مانند بمب ساعتی است/ توجیه حق بیمه کارگران ساختمانی تا سقف ۲۰۰ هزار تومان چیست؟

ربانی گفت: یکی از تهدیدهای جدی کشور بافت های فرسوده است که روز به روز در حال فرسایش هستند و مانند بمب ساعتی خطر انفجار دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان،تامین مسکن و ساخت و ساز برای اقشار نیازمند جامعه یکی از مهمترین اهداف دولت ها بوده است این نیاز مبرم در کشور طبق آمار و ارقام برای مدت ۴ سال در حدود ۴ میلیون واحد مسکونی پیش بینی شده است لذا ساخت مسکن های جدید برای مردم یک امر مهم در دولت سیزدهم خواهد بود.

 

از طرفی نیز تصویب  قوانین متعدد در حوزه های بیمه کارگری، تسریع  صدور پروانه ساخت و... می‌تواند در قیمت تمام شده مسکن اثر مثبت داشته باشد به زعم اغلب انبوه‌سازان که تجربه مفیدی در دوران ساخت مسکن مهر در کشور داشتند کاهش هزینه های جانبی ساخت مسکن می تواند اثرات مستقیم و موثری در قیمت تمام شده داشته باشد.

 

بنابراین گزارش محمد علی ربانی، عضو انجمن انبوه سازان کشور با اشاره به لزوم تنظیم قوانین و مقررات در راستای تسهیل وضعیت بازار مسکن و ساخت و ساز در دولت سیزدهم گفت گاهی دولت و مجلس شورای اسلامی با شعار بهبود وضعیت بازار مسکن و ساخت و ساز دست به تنظیم قوانین و مقرراتی می زنند که ۱۰۰% با این اهداف مخالف است و به جای رونق تولید صنعت مسکن آن را با چالش مواجه می کند.

 

عضو انجمن انبوه سازان کشور افزود: طی روزهای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با نظر ۵۲ نماینده ملت طرحی را در دفاع از سازمان تامین اجتماعی با هدف افزایش حق بیمه اجباری کارگران ساختمانی تا سقف ۲۰۰ هزار تومان پیشنهاد دادند این موضوع باعث می شود که پیش از تولید مسکن در دولت سیزدهم هزینه های آن بگذار افزایش یابد و برای تولید کنندگان صفحه اقتصادی نداشته باشد.

 

وی با اشاره به طرح موفق مسکن مهر در دولت های نهم و دهم تصریح کرد: علی رغم مشکلاتی که به مسکن مهر وارد می شود و اغلب کارشناسان نسبت به جانمایی آن ایرادات و اشکالاتی وارد می کنند محاسنی نیز به همراه داشت.

 

ربانی گفت: در آن زمان به آقای نیکزاد وزیر راه و شهرسازی وقت پیشنهاد کردیم  اگر مشکلات بیمه، مالیات، صدور مجوز برای ساخت واحدهای مسکونی حل و فصل شوند خود به خود مسکن ارزان قیمت ساخته خواهد شد.بر همین اساس از دولت سیزدهم، مجلس شورای اسلامی و شهرداری ها  درخواست داریم تا با اجرای طرح ها و برنامه ریزی های مدون زمینه تولید مسکن ارزان را فراهم کنند.

 

وی خاطرنشان کرد:  یکی از پیشنهادات در این زمینه تفکیک قیمت زمین از مسکن است همچنین حل و فصل مشکلات بیمه کارگری و سایر موارد می‌تواند در کاهش قیمت تمام شده مسکن اثر مستقیم داشته باشد چنانکه در دوران  ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد این اتفاق افتاد اما متاسفانه در  دولت دوازدهم و سیزدهم به‌خصوص در زمان وزارت آقای آخوندی هیچ اقدامی برای تولید مسکن  ارزان قیمت نشد.

 

 

 

وی عنوان کرد: یکی از تهدیدهای جدی کشور بافت های فرسوده است که روز به روز در حال فرسایش هستند و مانند بمب ساعتی خطر انفجار دارند از این رو انجمن انبوه سازان مکانیزم تولید مسکن ارزان قیمت را دارد و می تواند به راحتی جلوی این تهدید بزرگ را بگیرد.

کد خبر 1081813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha