هنرهای تجسمی نقش مهمی در بازآرایی، ‌زیباسازی و تلفیق فرهنگ شهری دارند

جوادیان زاده با اشاره به انتخاب شهرهای یزد به عنوان شهر خلاق در هنرهای تجسمی گفت: هنرهای تجسمی نقش مهمی در بازآرایی، ‌زیباسازی و تلفیق فرهنگ شهری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در مراسم رونمایی از مجموعه برنامه های یزد شهر خلاق در هنرهای تجسمی و كتاب سايه های فيروزه ای، چكيده مقالات اولين همايش ملی شيوه‌های ارائه در هنرهای جديد در محل گنجینه فرهنگ و هنر یزد گفت: ایده و طرح « شهرهای خلاق» توسط یونسکو به صورت سالانه برگزار می‌شود که در آن شهرهای دارای میراث فرهنگی و نظری مشترک می‌توانند تجربیات خود را به یکدیگر انتقال دهند.

وی افزود: این طرح در کشور ما بازتعریف شده و به صورت بومی اجرایی می‌شود که استان یزد توانسته سه شهر را به عنوان شهرهای خلاق در زمینه هنرهای تجسمی معرفی کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: هنرهای تجسمی، عینی‌ترین و ملموس‌ترین صورت هنر است که می‌تواند در بازآرایی، ‌زیباسازی و تلفیق فرهنگ شهری مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش « سایه‌های فیروزه‌ای» به همت اداره کل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد گفت: همایش ملی سایه‌های فیروزه‌ای با رویکرد هنرهای جدید با محوریت شهری از جمله فعالیت‌های دیگر ما بود که مورد توجه هنرمندان قرار گرفت.

جوادیان‌زاده بیان کرد: حضور هنرمندان و همچنین ذائقه‌های مردمی در خصوص هنرهای جدید نشان دهنده ضرورت رویکرد علمی به این حوزه بود که همایش سایه‌های فیروزه‌ای به همین منظور طراحی و اجرا شد.

وی همچنین با اشاره به تهیه و چاپ کتابی به عنوان مجموعه مقالات سایه‌های فیروزه‌ای گفت: با توجه به فقر منابع مکتوب در این زمینه می‌توانیم از این کتاب به عنوان مرجعی برای استفاده هنرمندان و پژوهشگران عرصه هنر استفاده کنیم.

 

کد خبر 1081855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha