استکبار جهانی دنیا را به اسم دین و حقوق بشر ناامن کرده است

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه دنیا را به اسم دین، حقوق بشر و اسلام و مسیح ناامن کرده اند، گفت: مشکل بشر تشخیص نیست بلکه طغیان و سرکشی کردن است و اگر مشکل نفس خود را حل کنیم قطعا همه مسائل حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (13 مرداد) در مراسم گرامیداشت رویداد عظیم مباهله اظهار داشت: خداوند متعال محبوب ترین خلق را عقل قرار داده است و عقل، میزان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: شرف انسان به عقل و اختیار وابسته است و با این میزان همه حق و باطل قابل سنجش خواهد بود و عالم می داند و جاهل می تواند که بداند و اگر غیر از این بود حجتی وجود نمی داشت.

 

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم اختلاف ها به خاطر انگیزه های واهی شکل گرفته است، افزود: بدترین خلق خدا کسانی هستند که لایعقلون هستند و مشکلات ما به نفسانیات ما بر می گردد و ابهامی وجود ندارد و وقتی نفس حاکم شود تردید و ابهام ایجاد می کند.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: کسانی که عالم هستند با استفاده از تزکیه نفس و عقل خود می توانند این تردیدها و ابهامات را برطرف کنند و عالم کاملا می تواند مبانی را در مقیاسی تنظیم کند که دچار تناقض گویی نشود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علت وجود آمدن تناقض ها عدم فرصت دادن به عقل است، گفت: تناقض عقلی این است که هم آیه مبارکه مباهله را قبول داشته باشند و هم با امیرالمومنین علی (ع) و فرزندان بزرگوارش بجنگند و دشمنانشان را پیروی کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه بشر در جایی گرفتار است که نمی تواند حق و باطل را از هم تشخیص بدهد و این حال گریه دارد چرا که اگر گریه نمی داشت حق این قدر پایمال نمی شد و این همه مفاسد آخرالزمانی از دست، زبان، قلم و رفتار ما شکل نمی گرفت.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه برخی افراد از ترامپ و بایدن حمایت می کنند و اسم آن را شریعت می گذارند، افزود: متاسفانه این طور حق را پایمال می کنند و به جای این که راه حق را پیش بگیریم به دنبال شرارت، قتل و نفس، غارت و ویرانی می رویم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با تاکید بر اینکه دنیا را به اسم دین، حقوق بشر و اسلام و مسیح ناامن کرده اند، ادامه داد: مشکل بشر تشخیص نیست بلکه طغیان و سرکشی کردن است و اگر مشکل نفس خود را حل کنیم قطعا همه مسائل حل خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 1081871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha