بهره‌مندی ۱۰ هزار خانوار دارای سرپرست زن از خدمات کمیته امداد استان یزد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: ۲۵ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند این در حالی است که ۱۰ هزار خانوار دارای سرپرست زن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدحسین جمال پور در آستانه روز خانواده و تکریم بازنشستگان بابیان اینکه توانمندسازی، خدمت‌رسانی و تکریم خدمت گیرندگان ازجمله محورهای مهم در فعالیت‌های بخش حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد است، گفت: ۲۵ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند این در حالی است که ۱۰ هزار خانوار دارای سرپرست زن هستند.

وی افزود: رویکرد این نهاد تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و همچنین شناسایی به‌موقع نیازمندان و برطرف کردن نیازهای مادی و معنوی آنان است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: استقرار نظام شناسایی نیازمندان و نیازسنجی، توان سنجی و اولویت‌بندی نیازمندان، استقرار نظام مددکاری اسلامی با رویکرد تقویت نگاه فرهنگی در مددکاری، رعایت اصل عدالت توزیعی در ارائه خدمات، تسهیل گری و سرعت بخشی در خدمت‌رسانی به نیازمندان و همچنین اهتمام ویژه به تکریم و رعایت کرامت انسانی خدمت گیرندگان در برنامه‌های حمایتی این نهاد قرار دارد.

وی ادامه داد: همکاری و حمایت در تحکیم نهاد خانواده از طریق ازدواج آسان و ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار جوان، تقویت خدمات معوض به‌جای بلاعوض و بهره‌گیری حداکثری از تسهیلات قرض‌الحسنه و ترویج این سنت، احصای نیازهای سالمندان در ابعاد مختلف و تلاش در رفع این نیازها از دیگر برنامه‌های حمایتی کمیته امداد است.

جمال پور افزود: ایمن‌سازی و سلامت مددجویان با اولویت سالمندان و صعب‌العلاج‌ها و بیماران خاص و توجه ویژه به نیازهای بهداشتی و درمانی بیماران خاص، زمین‌گیر و صعب‌العلاج با مشارکت خیران و همچنین شناسایی نیازمندان فاقد مسکن و تلاش برای رفع مشکلات آنان از دیگر برنامه‌های بخش حمایت و سلامت کمیته امداد در سال جاری است.

کمیته امداد استان یزد در سال ۹۹ نسبت به پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه ۴۴۵ نوعروس، زنان ازدواج مجدد تحت حمایت، زوج‌های نیازمند و هدیه ازدواج پسران تحت حمایت اقدام کرده است.

 

کد خبر 1081873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha