خشکسالی، تولید ماهی را کاهش داد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال خشکسالی، تولید ماهی در شیروان را کاهش داد.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: امسال خشکسالی، تولید ماهی در شیروان را کاهش داد و همچین کمبود آب و خشکسالی ها و گرانی خوراک، تمایل به رهاسازی بچه ماهی کم شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: در سه ماهه اول امسال، ۳۱۱ هزار و ۵۰۰ قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی شهرستان رهاسازی شده که از این تعداد ۷۸ تُن صید شده و ۱۷۲ تُن داخل استخرها است.

 

ایزانلو با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست تولید ماهی در خراسان شمالی را دارد، اضافه کرد: اینک قیمت هر کیلو ماهی قزل آلا که توسط پرورش دهندگان در بازار به فروش می رسد بین ۵۴۰ تا ۴۶۰ هزار ریال است که بیشتر ماهی های تولید شده این شهرستان برای مشهد ارسال می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان ۲۴ استخر پرورش ماهی سردآبی با ظرفیت ۶۱۲ تُن دارد که در مجموع کل سال گذشته در این شهرستان ۵۵۰ تُن ماهی تولید شده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین در بهار امسال، ۷۸ تُن ماهی قزل آلا در این شهرستان تولید شده که این میزان در سال گذشته ۲۰۲ تُن بوده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان، سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی را سالانه ۷.۱ کیلوگرم اعلام کرد که میانگین کشوری این سرانه ۹.۲ کیلوگرم است.
 

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

کد خبر 1081887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha