بیش از    ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات  موسسات درمانی گلستان پرداخت شد

کمانگری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات موسسات درمانی استان گلستان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهرداد کمانگری» ظهر امروز (چهارشنبه 13 مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به حمایت های سازمان بیمه سلامت ایران در زمینه پرداخت های به موقع و برنامه ریزی های منسجم و منظم صورت گرفته، از ابتدای سالجاری بیش از 200 میلیارد تومان از مطالبات درمانی موسسات درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است که این امر خود کمک شایانی در راستای افزایش انگیزه به کادر درمان در دوران حساس کرونایی کرده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 200 میلیون تومان اعتبار به استان تخصیص داده شده است که بیش از 75 درصد جهت بخش دولتی دانشگاهی و قریب به 25 درصد آن در بخش غیر از دولتی دانشگاهی (خصوصی) هزینه شده است.

 

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت در راستای اجرای طرح های الکترونیک به ویژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، تمامی مطالبات موسسات و مراکز همراه (اعم از دولتی دانشگاهی و غیر از دولتی دانشگاهی) را به طور کامل لغایت خرداد ماه سال جاری پرداخت کرده است و این در حالی است که مقدمات پرداخت اسناد تیر ماه 1400 موسسات مذکور در حال انجام است.

 

کمانگری اظهارداشت: طرح کاهش کاربرد حذف تدریجی دفاتر بیمه های درمانی این سازمان از ابتدای اردیبهشت سالجاری آغاز شد.

 

وی گفت: این طرح در امتداد طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک بوده که طی آن توقف چاپ و صدور دفاتر بیمه درمانی در 5 صندوق بیمه سلامت همگانی، بیمه روستائیان و عشایر، کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان از اردیبهشت آغاز و تا ابتدای تیر ماه نهایی شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان شفاف سازی در امر رسیدگی و ارائه خدمات به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران و همچنین کاهش هزینه ها، مدیریت منابع و صرفه جویی درمصرف کاغذ را از جمله مزایای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی دانست.

 

وی افزود: با توجه به اوج گیری شیوع بیماری کرونا، داروهایی چون رمدیسور و فاویپیراویر و غیره همچنین آزمایش pcr تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

 

کمانگری تاکید کرد: بیمه شدگان می توانند با مراجعه به سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc و یا با اجرای کد دستوری #1666 * از آخرین وضعیت بیمه ای خود مطلع شوند.

 

 

 

 

کد خبر 1082013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha