مشارکت خیرین برای رفع نیاز فضاهای آموزشی لازم است/ بازگشایی مدارس وابسته به تصمیم ستاد کرونا

اعتدادی گفت: مشارکت خیرین برای رفع نیاز کمبود فضاهای آموزشی استان اصفهان لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، «محمد اعتدادی» در آیین افتتاحیه مدرسه خیرساز تیران با اشاره به همت والای خیرین برای احداث فضاهای آموزشی اظهارداشت: اعتبارات دولتی به تنهایی قادر به احداث مدارس در بخش های مختلف نیست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: مشارکت خیرین برای رفع نیاز کمبود فضاهای آموزشی استان لازم است تا در کنار اعتبارات دولتی این کمبود جبران و زمینه برای تحصیل دانش آموزان در بهترین مکان ها فراهم شود.

 

وی ادامه داد: مدارس جدید و نو انگیزه کودک و نوجوان را برای تحصیل و حضور در این فضاها را بیشتر فراهم می کند و با توجه به اینکه برخی از مدارس فرسوده، تخریبی و یا قدیمی هستند، احداث مدارس جدید لازم است.

 

*استفاده از نیروهای بومی در آموزش و پرورش

 

اعتدادی با اشاره به اینکه کمبود معلم در برخی از نقاط استان اصفهان وجود دارد، گفت: استفاده از نیروهای بومی در آموزش و پرورش مورد توجه است تا اینکه از ظرفیت هر منطقه برای بکارگیری در مدارس استفاده شود.

 

وی اضافه کرد: برخی با سهمیه یک منطقه استخدام اما به دلیل اینکه ساکن و اهل شهر دیگری هستند دائم متقاضی جابه جایی بود و این موضوع حق نیروهای محلی را ضایع می کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآورشد: با جابه جایی چنین نیروهای غیربومی برای سال تحصیلی آینده موافقت نشده است.

 

بازگشایی مدارس وابسته به تصمیم ستاد کرونا

 

وی با اشاره به اینکه چگونگی بازگشایی مدارس و روند اجرایی آن دغدغه خانواده ها و معلمان است، اظهارداشت: تصمیم ستاد کرونا تعیین تکلیف پیرامون این موضوع را انجام می دهد.

اعتدادی اضافه کرد: با توجه به واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان امکان بازگشایی مدارس وجود دارد و امیدواریم سال تحصیلی جدید را به صورت حضوری داشته باشیم اما این موضوع وابسته به تصمیم ستاد کرونا است.

کد خبر 1082089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha