250 کاروان از دانشگاهیان کشور به عمره مفرده اعزام می شوند

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، اظهار داشت: تا پایان سال 90 و ابتدای سال 91، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشور در قالب 250 کاروان به عمره مفرده مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، در همایش توجیهی عمره‌گزاران دانشگاه‌های خوزستان، گفت: ستاد عمره دانشجویی از سال 75 با همت و تلاش حجت‌الاسلام‌ابوترابی، با اعزام یک کاروان از دانشگاه تهران کار خود را آغاز کرد.

 

وی اعزام خارج از نوبت دانشگاهیان، ارزان تر بودن درمقایسه با عمره های دیگر و با کیفیت برگزار کردن این سفر را از جمله اقدامات این ستاد برشمرد و افزود: در سال 75 یک کاروان 120 نفره اعزام شد؛ در حالی‌که با توجه به رشد و ارتقاء ستاد عمره دانشجویی، امسال شاهد اعزام بیش از 30 هزار نفر از دانشگاهیان کشور به عمره مفرده هستیم.

 

محمد زارع، معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، نیز با بیان اینکه دانشجویان پسر از 25 فروردین‌ تا 10 اردیبهشت‌ 91 به عمره مفرده اعزام می‌شوند، تصریح کرد: امسال یک دهم ثبت‌نام شدگان به تعداد 30 هزار نفر در قالب عمره مفرده دانشگاهیان، به این سفر اعزام می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه از میان این تعداد 11 هزار و 500 نفر را دانشجویان مجرد، نزدیک به 15 هزار و 500 نفر را دانشجویان متأهل و سه هزار و 500 نفر را اساتید دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند، بیان کرد: سال‌های گذشته عمره دانشگاهیان در تابستان انجام می‌شد ولی امسال کل اعزام‌های دانشگاهیان در اسفند 90 و فروردین و اردیبهشت‌ 91 انجام می‌شود.

 

زارع، اضافه کرد: امسال افزایش هزینه بلیط هواپیما، بالا رفتن نرخ ارز و هزینه‌ها در عربستان باعث شده هزینه‌های این سفر افزایش پیدا کند؛ ممکن است هزینه تا 5 درصد افزایش یابد و به یک میلیون و 50 هزار تومان برسد.

 

وی با بیان اینکه این مبالغ برای ما پیش‌بینی نشده بود، تأکید کرد: لازم است عمره‌گزاران 850 هزار تومان تا یک میلیون و 50 هزار تومان در حساب خود داشته باشند تا کاروان‌بندی‌ها انجام و نسبت به اعزام اقدام شود و برای جلوگیری از افزایش هزینه‌ها به احتمال زیاد پروازها به جده انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه زمان سفر 12 روزه خواهد بود که 6 روز در مدینه و 6 روز در مکه سپری می‌شود، ادامه داد: شاید برخی از دانشجویان به دلایل مختلفی از اعزام به عمره انصراف دهند که در این زمینه 30 تا 40 درصد ذخیره نسبت به سهمیه، در نظر گرفته شده‌است.

 

حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی، مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان، نیز با بیان اینکه یک هزار و 170 نفر از دانشجویان، اساتید و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌های استان امسال به عمره مفرده مشرف می‌شوند، عنوان کرد:480 نفر از مشرف شدگان به این سفر پر معنویت را دانشجویان تشکیل می‌دهند که در قالب چهار کاروان اعزام خواهند شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 108221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha