مراسم تحلیف شورای اسلامی ششم شهر شیراز برگزار شد

مراسم تحلیف شورای اسلامی دوره ششم شهر شیراز در صحن علنی این شورا برگزار شد و رئیس، نایب رئیس، سخنگو، منشی اول و دوم نیز با آرای اعضا انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مراسم تحلیف شورای اسلامی دوره ششم شهر شیراز امروز (پنجشنبه 14 مرداد) با حضور مسئولان استان فارس و شهر شیراز در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد و اعضا در ابتدای این مراسم نسبت به وظایف و تعهدات خود در چهار سال پیش رو به عنوان اعضای شورای اسلامی ادای سوگند کردند.

«مسعود زارعی»، در این نشست با اشاره به لزوم برخورداری اعضای شوراهای اسلامی از تقوا گفت: اعمال ما باید با نیت برای خدا انجام وشد که اگر نیت نباشد کارها عادت می شود و برکت در ان نیست.

عضو هيئت رئيسه سنی شورايی ششم شهر شيراز افزود: لازم است تا اعضای دوره جدید شورای اسلامی شهر شیراز با پرهیز از انحرافات و هر گونه حاشیه، تقوای الهی را برای خدمت به شهر و شهروندان در پیش بگیرند و رزق کار این اعضا، خدمت به مردم و توکل به خداوند است.

ادامه این جلسه به رای گیری برای انتخاب رئیس، نایب رئیس، سخنگو، منشی اول و دوم شورای اسلامی ششم شهر شیراز اختصاص یافت که «مهدی طاهری» به عنوان رئیس، «سید احسان اصنافی»، نایب رئیس، «افسانه خواست خدایی»، منشی اول، «مهدی نصیری»، منشی دوم و «علی ‌اکبر سلطانی» به عنوان سخنگوی شورای اسلامی ششم شهر شیراز هر کدام با 13 رای موافق برای یک سال انتخاب شدند.

«پرویز کهندل» نیز در این مراسم با اشاره به کارنامه شوراهای اسلامی شهر شیراز گفت: شورای اسلامی شهر شیراز همواره توانمند و فهیم بوده و شوراهای اسلامی بر وظایف شهردار ناظر هستند اما بر اختیارات شهرداری ناظر نیستند مگر اینکه تذکرات خود را از طریق رئیس شورای اسلامی شهر در صحن علنی به شهردار ارائه کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای فارس ادامه داد: در استان فارس با 113 شهرداری و شورای اسلامی سر و کار داریم و وظیفه ذاتی شهردار، عمران و خدمات شهری است و چینش نیروی انسانی، پرداخت اضافه کاری و ... از اختیارات شهردار است و شخصیت شهردار به عنوان یک مدیر نباید شکسته شود و تذکر، سئوال یا استیضاح همگی باید با در نظر گرفتن قوانین و توسط رئیس شورای اسلامی به وی ارائه شود و در کنار تذکر، مهلت برای رفع مشکل احتمالی نیز به وی باید داده شود.

وی اضافه کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها باید بر قوانین شهرداری واقف باشند و کارشناسان مجرب این آموزش ها را به صورت گسترده به اعضای دوره جدید شوراهای اسلامی در استان ارائه خواهند کرد.

«محمدرضا امیری»، فرماندار شهرستان شیراز در این آئین گفت: به دلیل تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا سعی شد تا مراسم تحلیف امروز با جمعیت کمتری برگزار شود و از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز برای حضور در مراسم دعوت شده بود که به دلیل مراسم تحلیف ریاست جمهوری در تهران بودند.

«مهدی طاهری»، نیز در این جلسه گفت: امیدواریم به یاری خدا شیراز را بتوانیم به شایستگی خود در زمینه سومین حرم اهل بیت (ع) برسانیم و این شورا به دور از سیاست زدگی و سیاسی کاری از لحظه به لحظه وقت خود استفاده خواهد کرد

رئیس شورای اسلامی دوره ششم شهر شیراز ادامه داد: این شورا نماینده جریان انقلاب اسلامی است که وابسته به هیچ جناحی نیست و رای خود را متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران می دانیم و در مدت زمان کوتاهی خواهان توسعه شیراز با عدالت محوری هستیم و احساس حقوق شهروندی یکسانی برای تمام شهروندان ایجاد شود.

وی با گرامیداشت هفته خبرنگار بیان کرد: خبرنگاران جامعه بیدار جامعه اسلامی هستند و شورای اسلامی شیراز امروز جلسه فوق العاده خواهد داشت که نخستین جلسه شورای اسلامی ششم شهر شیراز خواهد بود.

خاطر نشان می شود، در نخستین روز کاری شورای اسلامی ششم شهر شیراز و پس از برگزاری مراسم تحلیف این شورا با برگزاری یک جلسه غیر علنی، «آرش فرج ‌زاده»، قائم مقام شهردار سابق شیراز تا زمان انتخاب شهردار شیراز به عنوان سرپرست معرفی شد.

کد خبر 1082214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha