آغاز به کار شورای ششم بیرجند/ «محمودی‌راد» رئیس شورا شد

فعالیت رسمی ششمین دوره شورای شهر بیرجند امروز (۱۴ مرداد) آغاز و اعضای جدید ضمن قرائت سوگندنامه، هیات رئیسه را رسما انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آئین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند امروز (۱۴ مرداد) در فرمانداری این شهرستان برگزار شد و در آن همه اعضای شورای منتخب قسم یاد کردند که با حفظ انصاف و مهارت خود در خدمت به مردم کوشا باشند.

 

در مراسم آغاز فعالیت شورای جدید امروز «علیرضا محمودی راد» با ۹ رای، رسما به عنوان رئیس شورای ششم شهر بیرجند و «فاطمه زهرا هلال بیرجندی» با ۹ رای به عنوان نایب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند و  «عباس سروری» با ۹ رای به عنوان منشی شورا انتخاب شدند.

 

همچنین مرتضی یزدان شناس، مهدی عبدالرزاق نژاد و فاطمه زهرا هلال بیرجندی به عنوان هیات رئیسه سنی شورای شهر بیرجند معرفی شدند.

 

«علی ناصری» فرماندار بیرجند در این آیین گفت: طبق بخشنامه وزارت کشور مهمترین دستور کار اولین جلسه رسمی شورا تعیین اعضای هیات رئیسه است و اعضا بلافاصله بعد از رسمیت یافتن موظفند نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر بیرجند به عنوان یک شهر فرهنگی و باسابقه دارای بزرگان و مفاخر نامدار بسیاری است، افزود: باید همه افکار و سلیقه‌ها به کار گرفته شود تا آینده‌ای روشن را شاهد باشیم.

 

ناصری بیان کرد: بیرجند هنوز از مشکل بافت فرسوده، توسعه نیافتگی در زیرساخت‌های فرهنگی در برخی از مناطق و ... برخوردار است که باید از توان و تجربه همدیگر برای توسعه شهر استفاده کنیم.

 

فرماندار بیرجند یادآور شد: تاخیر در تقسیم استان خراسان ضربه‌های سنگینی به استقلال استان خراسان جنوبی زد که باید با تلاش مضاعف این محرومیت ها جبران شود.

 

به گفته وی در کنار تصمیمات توسعه فیزیکی شهر  باید توازنی در حوزه فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود.

 

 

 

 

کد خبر 1082290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha