لزوم تحقق توسعه متوازن در همه نقاط شهری توسط شوراهای شهر

عالمی نیسی بر لزوم تحقق توسعه متوازن در همه نقاط شهری جهت جلوگیری از مشکلات اجتماعی و امنیتی و همچنین محرومیت‌زدایی در حواشی شهر اهواز و جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جمال عالمی نیسی» امروز (پنجشنبه 14 مرداد) در جلسه انتخاب هیئت رئیسه ششمین دوره شورای شهر که در محل سالن جلسات فرمانداری اهواز برگزار شد، شوراها را مظهر مشارکت مردم برای تسهیل در امور شهری دانست و اظهار کرد: توصیه ما این است که اعضای شوراها در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند مگر اینکه برای اصلاح امور باشد.

 

فرماندار کلانشهر اهواز با بیان اینکه این ظلم به مردم و نظام است که یک فرد بدون تعهد و تخصص و تنها به خاطر وابستگی به اعضای شوراها در سمتی منصوب شود اضافه کرد: همچنین شوراها باید از جذب نیروی انسانی جدید پرهیز کنند چرا که شهرداری به اندازه کافی نیرو دارد و با این کار تمام درآمد شهرداری برای پرداخت حقوق هزینه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه شوراها باید در جهت تحقق درآمد پایدار برای شهرداری و ایجاد بستر برای انجام سرمایه گذاری تلاش کنند افزود: شوراها همچنین باید به زیباسازی ورودی‌های اهواز توجه کنند و علاوه بر آن نسبت به تداوم رفع مشکل آب‌های سطحی اهتمام ویژه داشته باشند.

 

عالمی نیسی بر ضرورت محرومیت‌زدایی در حواشی شهر اهواز و جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی با کمربند سبز تاکید کرد و ادامه داد: یک سوم جمعیت اهواز حاشیه نشین است و بعد از مشهد مقام دوم را داریم که این امر همچنان در حال توسعه است که در این راستا باید یک سری موانع فیزیکی ایجاد و یک حدی برای آن تعیین شود که از آن جمله می‌توان به کمربند سبز اهواز اشاره کرد.

 

وی با تاکید بر لزوم تحقق توسعه متوازن در همه نقاط شهری جهت جلوگیری از مشکلات اجتماعی و امنیتی عنوان کرد: اعضای شوراها باید ارتباط خوب و مناسبی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان نظام جهت جذب همکاری‌های بیشتر و منابع از طریق ارتباطات باشند.

 

فرماندار اهواز با اشاره به رفع مشکل پسماند در اهواز، بر راه‌اندازی کارخانجات پسماند تاکید کرد و گفت: همچنین برای جاده کمربندی اهواز به عنوان یکی از مشکلات شهر اقداماتی صورت گرفته ولی با تداوم پیگیری‌ها باید تلاش کند کنید تا مشکل ترافیک در ورودی‌های اهواز نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکل مناطق پهنه خطر اهواز اذعان کرد: چند نقطه داریم که منازل آنها در پهنه خطر هستند و با پیگیری تعدادی از خانواده‌ها به شهر رامین جابه جا شدند ولی هنوز در مناطقی مثل حصیرآباد و منبع آب بالای یک هزار خانواده داریم.

 

عالمی نیسی به لزوم مبارزه با فساد نهادینه شده در شهرداری یاد آور شد: از آنجه که رسالت دولت جدید نیز مبارزه با فساد است، باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشیم، البته این موضوع در هر دوره‌ای مورد توجه بوده ولی باید همچنان با فساد نهادینه شده در شهرداری‌ها با انتخاب مدیرانی خوب، پاک و متعهد مقابله کرد.

 

کد خبر 1082302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha