بهشت انسان مومن از دنیا شروع می‌شود/ طلبه‌ای که سحر نداشته باشد به جایی نمی‌رسد

آیت‌الله جاودان گفت: طلبه‌ای که سحر نداشته باشد به جایی نمی‌رسد، اگر در طول روز خود را آزاد بگذارد که گناه کند توفیق سحر نخواهد داشت، انسانی سحر خواهد داشت که در طول روز مراقب اعمال، افکار و گفتار خود باشد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله جاودان در جلسه درس اخلاق خود که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: سرمایه‌های انسان در آخرت همان اعمالی است که با خود می‌برد مراقب باشیم سرمایه ما کم نباشد که در نزد دیگران خجالت بکشیم.

وی افزود: هر کس به هر مقدار برای آخرت خود نور ببرد به همان میزان بهشت برای خود ساخته است، زحمت‌های شما در این دنیا برای کسب رضای الهی به نور و بهشت تبدیل می‌شود، اگر انسان این نور را تحصیل کند داشتن آن نور می‌فهمد چراکه خیال نیست و واقعیت است که بر روی اعضاء و جوارح شما و اعمال اخلاق شما اثر می‌گذارد.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه نماز شما میزان اعمال شما است، عنوان کرد: اگر چشم، گوش، زبان و دل شما درست عمل کرده باشد بر روی نماز خود را نشان می‌دهد، اگر بر همه اعضاء و جوارح خود مراقبت کنید که گناه نکند نماز خود را خوب خواهید خواند.

استاد حوزه علمیه نماز میزان و ترازوی آدمی است، اظهار کرد: نماز ما نشان می‌دهد که ما چه چیزی را تحصیل کردیم یا نکردیم.

وی با بیان اینکه بهشت انسان مومن از دنیا شروع می‌شود، در واقع مومن بهشت نقد را از دنیا تحصیل می‌کند، گفت: برای خروج از جهنم و آدم شدن زیاد و همراه با توجه استغفار کنید، طلاب بیش از هر کس باید برای کسب نور تلاش کنند چراکه از آنها توقع می رود، بهترین کار برای طلاب تربیت مردم با عمل درست خود است.

آیت‌الله جاودان بیان کرد:‌ طلبه‌ای که سحر نداشته باشد به جایی نمی‌رسد، اگر در طول روز خود را آزاد بگذارد که گناه کند توفیق سحر نخواهد داشت، انسانی سحر خواهد داشت که در طول روز مراقب اعمال، افکار و گفتار خود باشد. شخصی که مراقب چشم، گوش، زبان و اعضاء خود نیست او دیواری بلند از عدم توفیق برای درستکاری بر گرد خود می‌کشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر می‌خواهید در ملکوت الهی و بهشت برین او پرواز کنید باید از هر نوع گناهی پرهیز کنید. از خداوند بخواهیم که رحمت خود را شامل حال ما کند.

 

کد خبر 1082407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha