رسالت خبرنگار آگاهی بخشی به مردم است/تنفیذ حکم رئیس جمهور تشریفاتی نیست

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت روز خبرنگار و رسالت آگاهی بخشی اصحاب قلم گفت: تنفیذ حکم رئیس جمهور تشریفاتی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه های نماز جمعه ۱۵ مرداد در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) کرج با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: سالروز شهادت شهید محمود صارمی ۱۷ مرداد به عنوان روز خبرنگار نامیده شده است. 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: روز خبرنگار به واقع روز پاسداشت قلم، فکر و اندیشه است و در این زمینه خبرنگاران اصحاب قلم رسالت خطیری را برعهده دارند که همان مسئولیت آگاه سازی مردم است. 

 

وی با اشاره به اهمیت روز خبرنگار و بزرگداشت قلم اظهار کرد: مطبوعات در جامعه اسلامی ایران با اهتمام خبرنگاران در زمینه آگاهی بخشی به مردم فعالیت می کنند.

 

وی ادامه داد: مسئولیت خبرنگار بسیار مهم و با اهمیت و تأثیرگذار است چرا که نحوه نشر یک خبر به نوبه خود می تواند زمینه ایجاد تصمیم های سازنده را برای مسئولان ایجاد کند.

 

امام جمعه کرج بیان کرد: از جمله رسالت های خبرنگار انتقاد سازنده است که بعضی افراد از آن با عنوان آزادی بیان سوء استفاده کرده اند و به دنبال تضعیف نظام اسلامی هستند.

 

همه مردم برای موفقیت رئیس جمهوری وظیفه دارند

 

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه تنفیذ حکم رئیس جمهور تشریفاتی نیست گفت: هشتمین رئیس جمهور کشورمان از طرف رهبرمعظم انقلاب مورد تأیید قرار گرفت. 

 

وی ادامه داد: تنفیذ حکم رئیس جمهوری تشریفاتی نیست و در جریان این حکم تأیید و تداوم فعالیت رئیس جمهور در مسیر قانون قرار گرفت و اجرا می شود.

 

وی بیان کرد: همگان باید به منظور رشد و پیشرفت همچنین شکوفایی ایران اسلامی به رئیس جمهوری جدید یاری رسانیم تا ایشان در امور و برنامه های آینده خود موفق باشند. 

 

واقعه عاشورا رویدادی رو به رشد و بدون سکون است

 

امام جمعه کرج در ادامه خطبه سیاسی جمعه عنوان کرد: عاشورای حسینی حرکتی هدفمند و رو به رشد است که زمینه نزدیکی انسان به خدا است و این حرکت هرگز سکون ندارد.

 

وی اظهار کرد: رویداد عظیم عاشورای حسینی که ۱۴۰۰ سال گذشته اتفاق افتاده است نباید مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد چرا که عاشورا مکتب خانه عرفان، مظهر ایثار و اطاعت از امر خداوند است.

 

وی ادامه داد: محرم ماه تطهیر از پلیدی ها است که تا زمان عصر ظهور حضرت مهدی عج ادامه دارد و در میان شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) جوشش و حرارتی الهی ایجاد می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اهمیت ارتقاء کیفیت عزاداری های حسینی خاطرنشان کرد: تمامی جنبه های مختلف واقعه عاشورا در ابعاد متعدد باید به تصویر کشیده شود تا جهان از مصیبت های خود رهایی پیدا کند. 

 

 

کد خبر 1082484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha