آغاز برداشت پسته از باغات شهرستان زیرکوه

درویشی گفت: برداشت پسته از اواسط مردادماه آغاز شده است و تا پایان شهریور ادامه دارد و امسال پیش بینی می شود که ۶۰۰ تُن پسته از باغات این شهرستان برداشت شود.

«جواد درویشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: با گرم شدن هوا، باغات پسته شهرستان زیرکوه آماده برداشت شده اند و کشاورزان این شهرستان کویری روزهای پُرکار اما شیرینی را دارند.

 

مدیرجهاد کشاورزی زیرکوه در ادامه بیان کرد: در شهرستان زیرکوه یک هزار و 554 هکتار تحت کشت پسته قرار دارد که از این سطح 40 درصد آن بارور هستند و لبخند پسته شکوفا می شود.

 

وی در خصوص زمان برداشت پسته در این شهرستان گفت: برداشت پسته در شهرستان زیرکوه از اواسط مرداد ماه آغاز شده است و تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

 

درویشی با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود 600 تُن پسته از باغات این شهرستان برداشت شود، افزود: سال گذشته 360 تُن پسته از باغات این شهرستان برداشت شد و امسال نسبت به سال گذشته حدود 240 تُن افزایش یافته است.

 

مدیرجهاد کشاورزی زیرکوه با اشاره به اینکه تاکنون ترمینال ضبط و نگهداری پسته در این شهرستان وجود نداشته است، ادامه داد: ولی در سال جاری پیگیری اداری و اخذ مجوزهای احداث یک واحد ترمینال ضبط پسته آغاز شده است و پیش بینی می شود که تا آبان ماه امسال عملیات اجرایی آن شروع شود.

 

وی در پایان بیان کرد: طوفان چهارم مرداد ماه به سطح یکصد هکتار پسته در این شهرستان با میزان محصول تقریبا  300 تُن پسته تر خسارت زده است و جهت جبران خسارت سطح، میزان و درصد خسارت به نهادهای ذی ربط اعلام شده است تا بتوان از طریق اعطای تسهیلات بخشی از خسارات وارده را جبران کرد.

کد خبر 1082573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha