آمادگی بیش از ۱۰۰۰ موکب حسینی برای خدمت به زایران اباعبدالله الحسین(ع)

موکب ها و هیئت های حسینی خیمه ها و تکایای خود را به مناسبت نزدیک شدن به ماه محرم الحرام و ارایه خدمات به زایران امام حسین(ع) آماده می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، با نزدیک شدن به ماه حزن و اندوه و شهادت امام حسین(ع) و 72 از یارانش، موکب ها و هیئت های حسینی خیمه های خود برای استقبال از ماه محرم الحرام و خدمت به زایران اباعبدالله الحسین برپا کردند و تدابیر لازم را برای ارایه بهترین خدمات به زایران با رعایت پروتکل های کامل بهداشتی به منظور حفظ سلامت زایران برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا اتخاذ کردند.

 

حاج ریاض نعمة السلمان» رئیس بخش شعائر و موکب های حسینی وابسته به آستان های مقدس حسینی و عباسی اعلام کرد: مسئولان موکب های حسینی و هیئت های عزاداری کربلای برای برپا کردن خیمه های خود آماده می شوند.

 

وی افزود: پیش از این، نشست های متعددی با مسئولان موکب ها وهیئت ها و فرماندهان امنیتی و مسئولان خدماتی به منظور برپایی بهتر مناسک عاشورایی برگزار شد. زیرا نتایج خوب آن نشان دهنده ارزش برگزاری این مناسبت و ارایه تصویر روش از نهضت امام حسین(ع) است.

 

السلمان افزود: مراسم دهم محرم الحرام به موکب های ساکنان کربلای معلی اختصاص دارد.

 

رئیس بخش شعائر و موکب های حسینی گفت: تعداد موکب های عزداری به بیش از یک هزار موکب حسینی و خدماتی رسیده است که در ارایه خدمات مختلف به زایران سید الشهداء شرکت می کنند.

 

خیابان ها و کوچه های شهر کربلای معلی به خصوص منطقه اطراف آستان های مقدس شاهد فعالیت های روزانه برای برپایی موکب ها و تکایای مخصوص برپایی عزاداری و ارایه غذا و خدمات متنوع است.

کد خبر 1082588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha