طرح تفکیک زباله از مبدا به بخش خصوصی واگذار می شود

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر به بخش خصوصی واگذار می شود و در این زمینه مقدمات در حال فراهم شدن است.

«مجید شادکام» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: در این طرح، 6 کانکس بازیافت در شهر پیش بینی شده و یک هایپر پسماند هم نسبت به خرید  اقلام بازیافتی اقدام می کند و شهروندان اقلام بازیافتی را به کانکس بازیافت تحویل می دهند و در ازای آن، اقلام خرید می کنند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد افزود: در این زمینه آموزش چهره به چهره شهروندان هم در برنامه است اما با توجه به شرایط کرونا، این اقدام با دریافت مجوزهای لازم و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.

 

شادکام با اشاره به لزوم ساماندهی زباله گردها در شهر اظهارداشت: در واگذاری طرح تفکیک از مبدا به بخش خصوصی، ساماندهی سه چرخ ها هم در دستور کار است.

 

وی خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا، شمار زباله گردها در شهر زیاد شده و ساماندهی فعالیت این افراد ضروری است، با واگذاری طرح تفکیک از مبدا، برای سه چرخ ها کارت شناسایی صادر می شود، این افراد آموزش های لازم را می بینند و به صورت سامان یافته فعالیت خواهند داشت.

 

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد درباره اجرای پروژه ایستگاه میانی دپوی زباله شهر بجنورد گفت: ایستگاه میانی در  1.6 هکتار  در مسیر جاده کشتارگاه صنعتی در سه فاز در حال اجرا است، در فاز اول دیوار کشی و تسطیح 100 درصد اجرا شده و اجرای سکو و مدیریت شیرابه هم بیش از 80 درصد انجام شده که در صورت تکمیل سکو، فاز اول قابل بهره برداری است.

 

وی افزود: پیش بینی شده تا یک ماه آتی فاز اول این طرح بهره برداری می شود البته این مهم منوط به این است درآمد پسماند محقق شود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد افزود: برآورد این است 100 میلیارد ریال اعتبار از محل درآمدهای حاصل از عوارض خدمات شهری کسب شود اما شهروندان در پرداخت عوارض  سهل انگاری می کنند به طوری که پارسال تنها 20 درصد عوارض خدمات شهری پرداخت شد.

 

 

 

کد خبر 1082650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha