فرهنگ عاشورایی باعث رشد معنویت انسان می‌شود

حجت الاسلام احمدی گفت: فرهنگ عاشورایی باعث رشد معنویت انسان می‌شود و حضور میلیونی مردم جهان در اربعین امام حسین (ع) تنها یکی از جلوه‌های باشکوه ارادت به امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مُحَرَّمُ الحَرام، اولین ماه سال هجری قمری و دلیل نامگذاری این ماه، حرام بودن جنگ در آن است  و واقعه کربلا که منجر به شهادت امام حسین (ع) و یارانش شد در ماه محرم سال ۶۱ق اتفاق افتاده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود:سال گذشته به دلیل ابلاغ دیرهنگام دستورالعمل‌های بهداشتی بسیاری از هیئت مذهبی فعالیت خود را متوقف کردند . باوجود تمام اتفاقات در سال گذشته هیئت‌های مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم ماه محرم را برگزار کردند و رعایت شیوه‌نامه بهداشتی هیئت موردتقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

 

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید آن در جامعه  امسال مراسم دهه اول محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره  به اینکه هدف اصلی هیئت‌های مذهبی احیا و تعظیم شعائر حسینی است تصریح کرد:  حضور مردم در هیئت‌های مذهبی و عزاداری برای امام حسین (ع) نشان از عشق و ارادت مردم به اهل بیت (ع) دارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه  اظهار کرد: یکی از برنامه اصلی محرم امسال سیاه‌پوش کردن معابر و خیابان‌ها است به‌صورتی که فضای شهر باید نشان‌دهنده ماه محرم باشد و شهرداری و دستگاه‌های مرتبط باید درزمینه همکاری کنند.

 

کد خبر 1082656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha