وضعیت رصد مدارس غیراستاندارد غیردولتی

رخشانی مهر گفت: برای راه اندازی مدارس غیردولتی باید استانداردهای مدرسه به تایید سازمان نوسازی مدازی برسد و ما با توجه به بند های آیین استقرار مدارس درباره استاندارد ها سختگیرانه عمل می کنیم.

«مهرالله رخشانی مهر» معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره رصد استاندار های سازه ای مدارس غیردولتی گفت: برای استقرار مدارس غیردولتی یک اختیار به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس داده شده است.اگر یک مدرسه غیردولتی راه اندازی شود، وزارت آموزش و پرورش یک نامه به موسس مدرسه می دهد تا مجوزی از سازمان نوسازی دریافت کند.

 

رخشانی مهر افزود: این نامه  باید به تایید سازمان نوسازی برسد که شامل استحکام بنا و معماری است. وقتی موسس به ما مراجعه کند و ساختمان معرفی شده شرایط لازم را نداشته باشد، به خصوص بعد از آیین نامه استقرار جدید که در سال 1397 به تصویب رسیده است، این نامه تایید نمی شود.

 

معاون عمرانی وزیر آموزش وپرورش بیان کرد: بندهای آیین استقرار بسیار سختگیرانه تنظیم شده و به تصویب هیات دولت رسیده است. همکاران ما هم سختگیرانه عمل می کنند.

 

وی افزود:برای مدارسی که پیش از  سال 1397 مجوز گرفته اند، همان آیین نامه و مصوبه هیات دولت گفته است تا  سه سال به این موسسان مهلت دهید تا سازه مدرسه اشان را استاندارد کنند.

 

رخشانی مهر تاکید کرد:پس از سه سال باید مراجعه کنند و از نوسازی مدارس تاییدیه دریافت کنند از زمان ابلاغ  این آیین نامه هنوز سه سال تمام نشده است.

 

رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس گفت:احتمالا از سال 1401 برای تاییدیه به سازمان نوسازی مراجعه می کنند ما در این سه سال سراغ آن ها نرفته ایم تا پس از سه سال مراجعه کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1082671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha