ضرورت حفظ سلامت مردم در برگزاری مراسم عزاداری محرم

ملانوری گفت: در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر نیز همچنان تأکید بر حفظ سلامت مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۱۶ مرداد) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: دستورالعمل های بهداشتی تحت عنوان ضوابط مراسم عزاداری ایام محرم و صفر ابلاغ شده و مسئولیت اجرای این مصوبات به عهده سازمان تبلیغات اسلامی می باشد.

 

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی مکلف است در ایام برگزاری مراسم، به صورت روزانه و طی جلساتی مستمر، شرایط را دائماً رصد نماید تا پروتکل ها رعایت شوند.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که اصرار ما بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی است، گفت: رعایت فاصله ، استفاده مستمر از ماسک، ضدعفونی مکرر فضا و برگزاری مراسم در محیط باز در این دستورالعمل ها مورد تأکید است.

 

ملانوری متذکر شد: موضوع بسیار مهم دغدغه ستاد در این دستورالعمل ها،حفظ سلامت مردم است وگرنه همه ما مشتاق، شیفته و دلتنگ برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) هستیم.

 

وی ضمن تشکر از اقدامات دستگاه ها و اصناف طی یک سال و نیم گذشته، خاطرنشان کرد: در شرایطی باید عزاداری کنیم که بیش از یک سال و نیم است که مدیریت بیماری کرونا و مقابله با آن بزرگترین دغدغه ماست لذا به همه هیئت های مذهبی، مداحان، هیئت امنای مساجد و حسینیه ها و ... تأکید می کنیم سلامت مردم را مدنظر داشته باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تأکید دستورالعمل ها بر برگزاری مراسم در فضای باز،گفت: دانشگاه ها و ادارات کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان می بایست بدون هیچ محدودیتی، برای تأمین فضاهای باز با هیئت ها و حسینیه ها همکاری نمایند. 

 

ملانوری ادامه داد: ضمن این که هر گونه پذیرایی در مراسم عزاداری ممنوع است، تأکید بر خشک و خام بودن نذورات است.

 

به گفته وی؛ طبق دستورالعمل های ابلاغی، ایستگاه های صلواتی پخش شربت و چای، جای خود را با ایستگاه های سلامت و ویژه توزیع اقلام بهداشتی می دهند.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به مصوبات جلسه قبل ستاد کرونا گریزی زد و گفت: برابر مصوبات ستاد کرونا، کلیه واحدهای صنفی مشروط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی،  مجاز به فعالیت و ارائه خدمات می باشند.

 

ملانوری با بیان این که ما می خواهیم فضای کسب و کار تعطیل نشود، ادامه داد: کسی که با عدم رعایت ضوابط بهداشتی، سلامت خود و دیگران را به خطر می اندازد، نباید اجازه فعالیت داشته باشد.

 

وی در ادامه خواستار تشدید نظارت ها و برخورد جدی با متخلفین و ناقضین ضوابط بهداشتی شد.

 

استاندار خراسان جنوبی سپس اقدامات دانشگاه در راستای واکسیناسیون را ارزنده خواند و تصریح نمود: با اقداماتی که تا این لحظه صورت گرفته ، به لحاظ واکسیناسیون جامعه هدف، چهار درصد جلوتر از میانگین کشوری هستیم اما این قانع کننده نیست و باید پیگیری های مکرر و جدی برای افزایش سهمیه اختصاصی به استان  صورت گیرد.

 

ملانوری با تأکید بر این که ما نمی توانیم کسی را مجبور کنیم واکسن بزند، تصریح نمود: درصدی از افراد جامعه به هر دلیلی، از تزریق واکسن امتناع می ورزند اما با توجه به این که واکسن بیماری را مدیریت می کند و ابتلاها را کاهش می دهد، لذا تقاضا می کنیم جهت انجام واکسیناسیون به مراکز مراجعه کنند.

 

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، کارکنان ادارات که شرایط واکسیناسیون برای آنها فراهم شده اما از  تزریق واکسن امتناع ورزیده اند، درصورت ابتلای به بیماری، امکان استفاده از مرخصی استعلاجی را ندارند.

 

به گفته وی؛ کارکنان ادارات در چنین شرایطی باید از مرخصی استحقاقی و بدون حقوق استفاده نمایند.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نتایج مطلوب طرح شهید سلیمانی گفت: این طرح در بیماریابی بسیار مؤثر بوده است.

 

ملانوری خاطرنشان کرد: تیم های طرح شهید سلیمانی در راستای مدیریت شرایط و نظارت بر استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل ها در مکان هایی که مراسم عزاداری برگزار می شود، مستقر شوند.

کد خبر 1082711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha