عزاداری محرم در فضاهای باز با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی باید برگزار شود

کلانتری گفت: برگزاری مراسم عزا داری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در فضای سربسته به هیچ عنوان مطرح نیست و فقط در فضاهای باز با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی باید برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کرونا امروز (۱۶ مرداد ماه) به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار و بر استمرار و تشدید روند شتاب گرفتن واکسیناسیون و نظارت کامل و مستمر بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای کاهش شدت بیماری تاکید شد.

 

«حسین کلانتری» در این نشست با بیان اینکه، ۲۰ هزار دز واکسن اضافه بر سهمیه به استان داده شده و روند واکسیناسیون در استان سرعت گرفته، اظهار امیدواری کرد که با روند شتاب یافته واکسیناسیون در استان، گروه های بیشتری واکسینه شوند تا از شدت بیماری کاسته شود.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر اقدامات و هماهنگی های سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری محرم تاکید کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی از طریق صدا و سیما و رسانه های گروهی استان شرایط را تبیین کنند.
 

کلانتری تصریح کرد: برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در فضای سربسته به هیچ عنوان مطرح نیست و فقط در فضاهای باز با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی باید برگزار شود.
 

وی با بیان اینکه، موثرترین گزینه در مهار این بیماری، رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در کنار واکسیناسیون است تاکید کرد: امید می ‌رود با افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار سرعت در روند واکسیناسیون، وضعیت شیوع بیمار کنترل و مهار شود.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اعضای ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا پیشنهادات موثر خود را در خصوص هرچه بهتر کنترل و مهار کرونا تا پایان وقت اداری روز یکشنبه به معاونت توسعه و مدیریت منابع استانداری ارائه دهند تا بعد از بررسی و جمع بندی در ستاد به مرکز کشور ارائه شود.
 

وی با بیان اینکه به لحاط دارو، سرم و پزشک متخصص در استان کمبودی نداریم، اظهار کرد: همچنین با همکاری معاونین وزارتخانه بهداشت و درمان اعتباری بالغ بر ۲۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات اسنادی به دانشگاه علوم پزشکی استان ابلاغ شد.
 

کلانتری تاکید کرد: خط قرمز ما حفظ سلامت و جان مردم است و کمیته نظارت، تعزیرات، نیروی انتظامی و مراکز قضایی با جدیت بر واحد تولیدی، صنفی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی نظارت دارند.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم استان خواست تا با توجه به شرایط صعودی و خطرناکی که در شیوع، ابتلاء و بستری بیماری کرونا در استان داریم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی حساسیت و توجه بیشتری داشته باشند.

کد خبر 1082749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha