تدارک بچه مسجدی های کانون شهید باکری برای اقامه عزای سیدالشهداء 

حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: با توجه به این که در آستانه ماه محرم قرار داریم بنابراین از هم اکنون با مشارکت بچه مسجدی های کانون شهید باکری در حال برنامه ریزی و تدارک برای اقامه عزای سیدالشهداء هستیم.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: با توجه به این که در آستانه ماه محرم قرار داریم بنابراین از هم اکنون با مشارکت بچه مسجدی های کانون شهید باکری در حال برنامه ریزی و تدارک برای اقامه عزای سیدالشهداء هستیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب افزود: در همین راستا در اولین اقدام نشستی با حضور اعضای کانون برگزار شده و مقرر شد تا فردا مسجد و محله متناسب با این ایام فضا سازی شود.


وی بیان کرد: به همین منظور تعداد زیادی پرچم سیاه و منقش به نام مبارک ابا عبدالله الحسین (ع) تهیه شده که در مسجد و درب منازل اهالی محله مسجد و همچنین در سطح شهر رودبار جنوب نصب می شوند.


حجت الاسلام خاوری ابراز کرد: برپایی مجالس عزای امام حسین (ع) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی یکی دیگر از برنامه های کانون در دهه اول محرم است که در فضای باز و در مدت زمان محدود ۲ ساعت مراسم عزاداری همراه با سخنرانی برگزار می‌شوند.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب ادامه داد: همچنین قرار است هم زمان با شروع ماه محرم ایستگاه صلواتی راه اندازی شود و در این ایستگاه علاوه بر پخش کلیپ های صوتی مداحی، بسته های فرهنگی تبلیغی محرم نیز توزیع می شود.


وی اظهار کرد: راه اندازی موکب بین راهی نیز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای دهه اول محرم است و در این موکب ها نیز بسته های فرهنگی تبلیغی توزیع شده و پشت نویسی ماشین ها متناسب با ماه محرم انجام می شود.


حجت الاسلام خاوری با بیان این مطلب که یکی از برنامه های کانون شهید باکری دستگیری از نیازمندان است، تاکید کرد: قصد داریم در دهه اول محرم طرح کمک مومنانه را اجرا کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب اضافه کرد: در همین راستا با جلب کمک های خیرین و مردم بسته های معیشتی و کیسه آرد تهیه و خریداری شده که در بین خانوارهای نیازمند مناطق محروم و دور افتاده رودبار جنوب و بخش زهکلوت توزیع می شوند.


وی در خاتمه عنوان کرد: اجرای طرح توزیع غذای نذری نیز یکی دیگر از برنامه های کانون در دهه اول محرم است که بر همین اساس خانواده های نیازمند و بی بضاعت هر شب در منازل خود مهمان سفره با برکت سیدالشهداء می شوند.

کد خبر 1082799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha