برگزاری تعزیه تنها با مجوز ارشاد امکان پذیر است

آقازاده گفت: برگزاری تعزیه در ایام محرم تنها با مجوز ارشاد امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید « علی آقازاده» امروز (16 مرداد) در نشست ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا در استان مرکزی با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی همگان گفت: مجموعه مدیران استان و کادر بهداشت و درمان در راستای مقابله با کرونا فعالیت های خوبی داشته اند و مردم نیز باید در این راستا با کادر بهداشت و درمان همکاری داشته باشند.

 

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه ضریب واکسیناسیون استان مرکزی از میانگین کشور بالاتر است، افزود: این مهم در کنار کار بزرگ کادر بهداشت و درمان بسیار اثر بخش است.

 

وی با بیان اینکه میانگین تزریق دز اول واکسن کرونا در کشور ۲۰ درصد است، خاطر نشان کرد: این شاخص در استان مرکزی به ۳۰ درصد رسیده است و تاکنون هیچ شکایتی از روند واکسیناسیون در استان مرکزی گزارش نشده است.

 

این مقام مسئول به رضایتمندی مردم استان از روند واکسیناسیون خبر داد و اضافه کرد: مجموعه کادر بهداشت و درمان در این راستا تلاش گسترده دارند و امید است هر چه سریعتر شاهد اتمام واکسیناسیون باشیم.

 

وی با اشاره به موج پنجم بیماری کرونا در کشور و استان  و همچنین فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان ، بیان کرد: اجرای برنامه‌های محرم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ نشده اما، نگرانی‌هایی وجود دارد که اگر این برنامه‌ها به خوبی اجرا نشود، می‌تواند در فاصله کوتاه زمینه ایجاد پیک ششم را نیز فراهم سازد.

 

آقازاده در ادامه با بیان اینکه برپایی تعزیه تنها با مجوز ارشاد اسلامی امکان‌پذیر است، گفت: نیروی انتظامی باید با برگزارکنندگان بدون مجوز برخورد جدی داشته باشد و اراده کل ارشاد اسلامی هم باید نظارت ویژه در این راستا داشته باشد.

 

در ادامه این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز به ارائه گزارشی از آمار مبتلایان به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی از سه هزار و ۷۳ نفر در هفته اول مردادماه به سه هزار و ۹۱۳ نفر در هفته دوم رسیده که در این مدت ۲۷ درصد افزایش داشته است.

 

دکتر « علی علیمحمدی» با بیان اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا که خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند در هفته اول مردادماه جاری به ۲ هزار و ۷۴۸ نفر رسید، افزود: این تعداد در هفته دوم به سه هزار و ۵۳۲ نفر رسیده که با افزایش ۲۹ درصدی همراه است.

کد خبر 1082809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha