مراسم عزاداری دهه اول محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می‌شود 

حجت الاسلام حسین محمدی گفت:حسب دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، قرار است امسال مراسم عزاداری دهه اول محرم با رعایت  دستورالعمل های بهداشتی در فضاهای باز با یک دوم جمعیت و در فضای بسته با یک چهارم ظرفیت و در مدت زمان حداکثر ۲ ساعت برگزار شود.

حجت الاسلام «حسین محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: فردا صبح با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان جیرفت در خصوص مراسم ماه محرم نشستی در مصلی جیرفت برگزار می شود.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت افزود: حسب دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، قرار است امسال مراسم عزاداری دهه اول محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضاهای باز با یک دوم جمعیت و در فضای بسته با یک چهارم ظرفیت و در مدت زمان حداکثر ۲ ساعت برگزار شود.


وی بیان کرد: سال گذشته مطلقا دسته گردانی ممنوع اعلام شد اما امسال دسته های عزاداری محرم به صورت ثابت در محدوده محله های خود همراه با رعایت فاصله اجتماعی به عزاداری بپردازند.


حجت الاسلام محمدی ابراز کرد: در بحث استفاده از طبل، سنج و زنجیر باید شخصی باشند و یا این که قبل از استفاده حتما ضدعفونی شوند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت ادامه داد: به هیئت های مذهبی نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچون رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی مکان برپایی مجالس عزاداری تاکید شده است.


وی اظهار کرد: با توجه به این که در سال های گذشته و قبل از شیوع کرونا در ایستگاه های صلواتی شربت، چای و اقلام نذری توزیع می شد امسال با توجه به شرایط موجود هیئت های مذهبی به منظور حفظ سلامت عزاداران می بایست ایستگاه سلامت جایگزین ایستگاه های صلواتی شود.


حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: در این ایستگاه ها اقلامی همچون ماسک و مواد ضدعفونی کننده به صورت رایگان در بین عزاداران حسینی توزیع می شود.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت عنوان کرد: امسال قصد داریم در راستای تعظیم شعائر اسلامی مجلس روضه امام حسین (ع) را در کلیه مناطق سطح شهرستان همراه با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی برگزار کنیم.


وی یادآور شد: در سطح شهر جیرفت قریب ۵۰ هیئت مذهبی و در سطح شهرستان شاید بیش از ۵۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده و نشده فعالیت دارند که می طلبد مسئولین هیئت های مذهبی ثبت نشده برای ایجاد انسجام و هماهنگی در برگزاری مناسبت های مذهبی نسبت به ثبت هیئت اقدام کنند. 


حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: یکی از تدابیر سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کلان، هیئت های مذهبی که قصد برپایی مجلس عزای امام حسین (ع) در ماه محرم را دارند برای دریافت مجوز با ورود به سامانه بیرق نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت در خاتمه، گفت: از تشکل ها، هیئت های مذهبی، جریان مکتبی و انقلابی انتظار می رود که مراسم عزاداری امام حسین (ع) را با رعایت این دستورالعمل ها برگزار کنند تا از انتشار ویروس منحوس کرونا جلوگیری شود.

کد خبر 1082840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha