اجتماع عزاداران عشیره عاشورا با چارپایه خوانی محمود کریمی برگزار می شود

پنچه شاهی با اشاره به اجتماع عزاداران عشیره عاشورا در پادگان ۰۶ ارتش گفت: این مراسم از ۱۸ مرداد به مدت ۱۰ شب و با چارپایه خوانی سنتی حاج محمود کریمی برگزار می شود.

«حسین پنجه‌شاهی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از اجتماع عزاداران عشیره عاشورا در پادگان ۰۶ ارتش در دهه اول محرم خبر داد و گفت: امسال مراسم عزاداری دهه اول محرم هیئت رایه العباس(ع) و هیئت عبدالله بن الحسن(ع) به صورت مشترک در این پادگان برگزار می شود.

 

از اعضای هیئت رایت العباس(ع) بیان کرد: با توجه به شرایط بحران کرونا و تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری مراسم های عزاداری در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی، مقرر شده است فضای پادگان۰۶ ارتش با مساحت ۵۰ هزار متر مربع با فاصله گذاری اجتماعی در نظر گرفته شده است و امسال جلسه عزاداری محمود کریمی و حنیف طاهری به صورت مشترک در این پادگان برگزار می شود.

 

وی افزود: سبک عزاداری  حاج محمود کریمی به صورت چارپایه خوانی سنتی با حفظ فاصله گذاری اجتماعی است و در کنار این فضا نیز دو مکان دیگر به صورت مجزا برای خواهران و برادران تعبیه شده است تا جمعیت بیشتر در این دو فضا مستقر شوند و پارکینگ هایی نیز برای حضور راحتر مردم در این مراسم تامین شده است.

 

پنچه شاهی خاطر نشان کرد: ایستگاههای سلامت،غربالگری و مشاوره های سلامت و غرفه فرهنگی نیز به منظور بهره مندی شرکت کنندگان در این مراسم در نظر گرفته شده است.

 

وی مراسم عزاداری در پادگان ۰۶ را از ۱۸ مرداد به مدت ۱۰ بعد از نماز مغرب و عشا دانست و گفت: این مراسم عزاداری حدود ۲ ساعت به طول می انجامد و حجت الاسلام حامد کاشانی نیز در این مراسم سخنرانی می کند. معمولا برنامه های حاج محمود کریمی در امام زاده علی اکبر چیذر قبل از اذان مغرب وعشا برگزار می شد ، اما امسال به دلیل شرایط گرمای تابستان این برنامه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

 

 این عضو هیئت رایت العباس(ع) تصریح کرد: در راستای تداوم کمک های مومنانه در این فضا پایگاههایی نیز برای جمع آوری کمک های مردمی در جهت محرومیت زدایی با همکاری گروههای جهادی در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 1082862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha