مطالبه گری رسانه ها به دور از تخریب باشد

شفیعیان گفت: مطالبه گری در عرصه رسانه های خبری منصفانه و به دور از تخریب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (یکشنبه ۱۷ مرداد) در آیین تجلیل از خبرنگاران ضمن گرامی داشت شهدای عرصه خبر به ویژه شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار بیان گفت: رسانه‌ها و کسانی که در عرصه‌ی اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند از ارکان اصلی توسعه و شکوفایی و پیشرفت جامعه محسوب می‌شوند.

 

فرماندار ویژه جهرم رعایت اصل صداقت، جلب اعتماد مردم، موقع شناسی و انتقاد سازنده را از نكات مهم  حرفه خبرنگاری ذکر کرد و افزود: حفظ و ارتقاء این اعتماد تنها با انعكاس اخبار و اطلاعات معتبر و قابل اتكا امكان پذیر است.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم نقد و نقّادی را با تخریب متفاوت عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه ها باید حرمت افراد و مسئولان را در هر سمتی كه هستند، رعایت كنند و از تخریب شخصی آنان بپرهیزند.

 

شفیعیان با تاکید بر اینکه نقد آگاهانه و دلسوزانه موجب پیشرفت کشور می‌شود و خبرنگاران باید دراین خصوص دقت کنند، گفت: خبرنگاران چشمان بیدار جامعه برای بیان واقعیت‌ها هستند و در تبیین و تفهیم مشکلات مردم نقشی برجسته دارند.

 

وی با بیان اینکه تمام مطالب رسانه ها به دقت رصد می شود عنوان کرد:  زحمات و تلاش اصحاب رسانه بر هیچ کس پوشیده نیست و حل مشکلات این قشر سختکوش وظیفه تمام مسئولان است.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم از خبرنگاران خواست اگر نقصی در کار ها می بینند، بدون هیچ لکنت زبانی بیان کنند، این امر تنها باعث کدورت نمی شود  بلکه این را نشانه ای از جامعه ی پویا می دانیم.

 

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی از مهمترین نیازهای هر جامعه است و خبرنگاران در این امر خطیر نقش تعیین کننده دارند، افزود: خبر و اطلاع رسانی و بیان واقعیت‌ها و انعکاس آنها در جامعه نقش مهمی در دنیای ارتباطات امروز دارند؛ جایگاه خبرنگاران بواسطه ارتباط با مردم و پیگیری مطالبات و بیان مشکلات آنان و از طرفی بیان خدمات و دستاوردهای نظام در جامعه قابل احترام است . 

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با تاکید برایجاد حس آرامش و کاهش التهابات بیان داشت: با توجه به موج پنجم شیوع ویروس کرونا در شهرستان و موج نگرانی و اضطراب مردم در این باره، نیاز است تا خبرنگاران هوشیارانه در انعکاس اخبار مربوطه بکوشند و روشنگری شفافی داشته باشند.

 

کد خبر 1083080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha